Miza pe tineri: altminteri nu se poate
15.01.2008
Anul politic 2008 a demarat în trombă. Moldova e în fierbere, politicienii caută să-şi regăsească atitudinile care de care mai intransigente. Populismul e din nou în capul trebii, în formă maximă, fandând, fentând, fremătând de plăcere. Confruntările de idei, de programe, tind să fie sufocate de mizeriile mai mari sau mai mici, reale sau contrafăcute, la care se dedau deja cei care au în mâini pâinea şi cuţitul. În această cavalcadă sinistră observăm totuşi o tendinţă relativ benefică.
Preşedintele Voronin a dispus decretarea anului care a venit drept "an al tinerilor". Premierul Tarlev s-a grăbit să-i ţină isonul şi a somat miniştrii să elaboreze un program concret de susţinere a tinerei generaţii. Pe de altă parte, grija pentru destinele tinerilor se regăseşte şi în discursul formaţiunilor de opoziţie. Mai mult sau mai puţin pragmatice, eforturile politicienilor de a intra în graţiile junimii, ne par extrem de simptomatice. Puterea, dar şi clasa politică în ansamblu, par să înţeleagă un lucru important: miza pe tânăra generaţie poate clădi nu doar succese electorale de moment, ci şi temelia unui stat modern, cu un sistem politic asanat, întinerit, la edificarea căruia să contribuie toţi în egală măsură.
Pornind de la acest obiectiv, considerăm că miza pe suflul tineresc al noii generaţii trebuie să devină şi un proiect de succes al presei moldoveneşti. Anume din acest motiv am decis reconfigurarea publicaţiei noastre, creând FLUX Studentul. Ziarul pe care îl ţineţi în mâini este un produs mediatic destinat, în primul rând, tinerilor, problemelor cu care aceştia se confruntă, ideilor pe care le emană, proiectelor pe care le derulează. Ne propunem nu doar să facem radiografii sterile ale problemelor societăţii, ci să căutăm, împreună, soluţii. Soluţii concrete care să apropie Moldova de spaţiul comunitar, extrăgând-o din hăul nonvalorilor despotice. Recunoaştem, obiectivul este destul de ambiţios şi greu de realizat, dar, vorba clasicilor, altminteri nu se poate.
Noi exportam in Italia menajere, iar Italia exporta in Moldova oameni de afaceri. 300 de antreprenori italieni cati sunt azi in Moldova castiga pentru Italia incomparabil mai mult decat cei aproape 300 000 de moldoveni neinitiati in afacerile proprii.