LIPSA MATERIALELOR DIDACTICE DIN GRĂDINIŢE AFECTEAZĂ EDUCAŢIA COPIILOR

24.09.2007

Copiii de vârstă preşcolară şi elevii claselor primare din Republica Moldova nu dispun de suficiente materiale didactice. Potrivit reprezentanţilor UNESCO şi UNICEF din Moldova, Guvernul trebuie să asigure mai multă atenţie grădiniţelor şi să creeze condiţii care contribuie la dezvoltarea intelectuală a copiilor, informează AP FLUX.

Problema manualelor în domeniul educaţiei preşcolare şi primare a fost abordată, luni, în cadrul conferinţei regionale „Managementul şi finanţarea aprovizionării cu manuale la nivel de educaţie preşcolară şi primară în economiile de tranziţie”, la care au participat reprezentanţi din domeniul învăţământului din Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia, Letonia, România şi Republica Moldova.

Potrivit organizatorilor conferinţei, de mai bine de zece ani, copiii de vârstă preşcolară din Republica Moldova duc lipsă de materiale didactice, cu excepţia curricumului „Îngrijirea şi dezvoltarea timpurie a copiilor”.

În acest sens, reprezentantul UNICEF în Moldova, Ray Virgilio Torres, a afirmat că este necesar ca Guvernul moldovean să acorde o mai mare atenţie generaţilor de copii de vârstă preşcolară pentru a le asigura o educaţie primară de un nivel mai înalt.

La rândul său, viceministrul Educaţiei şi Tineretului, Valentin Crudu, a afirmat că problema manualelor în învăţământul gimnazial şi liceal a fost soluţionată şi că, în prezent, este prioritară soluţionarea problemelor legate de lipsa materialelor didactice în grădiniţe. „Vara aceasta, la colegiul MET, a fost aprobată noul curriculum privind educaţia copiilor cu vârste cuprinse între 1 şi 7 ani. Urmează ca pedagogii să fie instruiţi în ceea ce priveşte implementarea acestui proiect. Pentru prima dată, MET a editat două volume didactice, de care vor beneficia cele peste 1.300 de grădiniţe din Moldova. Manualele au fost editate şi în limba minorităţilor naţionale, ceea ce permite tuturor copiilor din ţara noastră să aibă acces la o educaţie calitativă”, a spus Valentin Crudu. În opinia sa, scopul acestui proiect va permite aplicarea legii privind instituţionalizarea obligatorie a copiilor de la vârsta de cinci ani, ceea ce ar asigura o mai bună pregătire a lor pentru învăţământul primar.

Potrivit unui raport realizat de UNICEF, anual, 14 milioane de tineri din Europa Centrală şi de Est, precum şi din spaţiul CSI ating vârsta maturităţii fără a avea o cultură generală satisfăcătoare. În acest sens, directorul UNICEF în Europa Centrală şi de Est şi în ţările CSI, Maria Calvis, a declarat că această situaţie este cauzată în special sărăcie şi reprezintă unul dintre factorii care împiedică dezvoltarea economică a ţărilor care se confruntă cu astfel de probleme.

Potrivit raportului, cel mai scăzut nivel de şcolarizare este în Armenia, Georgia, Kârgâstan, Republica Moldova şi Tadjikistan, unde mai puţin de jumătate dintre copiii nu finisează studiile gimnaziale, iar 30 % dintre minori nu au studii primare, mai informează AP FLUX.


Autor: AP FLUX
Sursa: http://www.basarabeni.ro/


« precedenta   salt la stirea   urmatoare » 


Comentarii:

nici un comentariu

 COMENTEAZA 


2