Apple, lider în publicitatea mobilă
adăugat 25 ianuarie 2010, 17:05, la Istorie / Ştiinţă
Conform unui raport oferit de compania de publicitate AdMob, Apple şi Nokia conduc detaşat pe piaţa de publicitate mobilă, dar dominarea lor variază în funcţie de regiune şi este ameninţată de competitorii mai mici.
Dacă Apple este lider în Americi, la Antipozi şi în Europa de Vest, Nokia domină pieţele din Africa, Asia şi Europa de Est.
De asemenea, în raport se arătă şi o creştere importantă a cotei de piaţă în ce-i priveşte pe cei de la Apple, care au urcat de la 9% în 2008, până la 36% în 2009. De cealaltă parte, Nokia, deşi ocupă poziţia secundă în clasament, a scăzut de la 33% în 2008 la 18% în 2009.
Creşteri au înregistrat şi alte companii, precum HTC sau Google, prin proiectul Android.
În 2009, telefoanele inteligente (smartphones) au acaparat 40% din piaţa de publicitate mobilă. Dacă Apple a deţinut 40% din publicitatea din America de Nord şi America Latină, Nokia a avut 53% din piaţa asiatică şi 54% din cea africană. Un succes deosebit la avut modelul iPhone de la Apple care a controlat 66% din publicitatea mobilă din Europa de Vest.
Loc | Companie |
% în 2008 | % în 2009 |
||
1. |
Apple |
9 |
36 |
||
2. |
Nokia |
33 |
18 |
||
3. |
Android |
1 |
16 |
||
4. |
HTC |
1 |
6 |
||
5. |
BlackBerry |
3 |
3 |
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲