CIJ a lansat primul raport de monitorizare a mass media in campania electorala
adăugat 26 februarie 2009, 13:29, la Social
Centrul Independent de Jurnalism (CIJ) a prezentat, miercuri, rezultatele monitorizarii mass-media in campania electorala pentru alegerile parlamentare din Republica Moldova, transmite Agentia DECA-press.In perioada monitorizata (5-18 februarie) au fost analizate 24 de medii de informare, care au difuzat sau publicat 3537 de materiale relevante cu referire la electorala.
Potrivit rezultatelor monitorizarii, posturile publice "Moldova 1", "Radio Moldova", precum si posturile private "NIT" si "Antena C", favorizeaza in mod direct si indirect Partidul Comunistilor si defavorizeaza partidele de opozitie.
Pe de alta parte, PRO TV Chisinau, EU TV, TV 7 si radio "Vocea Basarabiei" incearca sa se mentina pe linia unei reflectari echidistante, dar nuantate a evenimentelor, tinand sa nu omita nici activitatea formatiunilor de opozitie. Vocea Basarabiei se deosebeste de aceste doua posturi printr-un mesaj critic mai pronuntat la adresa PCRM, dar fara a ignora evenimentele care favorizeaza in mod obiectiv aceasta formatiune politica, iar EU TV difuzeaza mai multe stiri favorabile, decat defavorabile, partidului de guvernamant.
"Moldova Suverana", "Nezavisimaya Moldova" si Agentia multimedia OMEGA (www.omg.md) promoveaza direct un singur concurent electoral - PRCM, defavorizand clar partidele de opozitie. Agentia de presa de stat "Moldpres" prezinta doar in context pozitiv PCRM si neglijeaza sau defavorizeaza indirect partidele de opozitie. Efortul editorial al ziarului "Flux" este indreptat spre defavorizarea acelorasi partide si favorizarea PPCD. "Komsomolskaia Pravda v Moldove" a favorizat indirect PCRM si PSD.
Celelalte ziare defavorizeaza clar partidul de guvernamant si prezinta in context pozitiv unul sau mai multi concurenti electorali din opozitie, inclusiv PLDM, AMN sau PL. Este vorba de "Timpul de dimineata", "Jurnal de Chisinau", "Moldavskie vedomosti", Cuvantul (Rezina), partial "Saptamana" care insa nu critica PCRM, "SP" (Balti) care prezinta negativ PCRM, dar nu favorizeaza clar nici un concurent electoral.
In perioada monitorizarii, atat la radio si TV, cit si in presa scrisa materialele de educatie electorala au fost mai curand o exceptie decat parte a politicii editoriale.
Proiectul se realizeaza in parteneriat cu Institutul de Marketing si Sondaje IMAS-INC Chisinau. Perioada de monitorizare este 5 februarie - 5 aprilie.
CIJ precizeaza ca rezultatele vor fi facute publice prin rapoarte bilunare, in prima luna a monitorizarii, apoi saptamanale.
Proiectul "Monitorizarea mass-media in campania electorala pentru alegerile parlamentare 2009" este sustinut financiar de Fundatia Eurasia din resursele acordate de Sida/Asdi si USAID.
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲