Cum a început războiul între Facebook și Google
adăugat 30 noiembrie 2010, 18:59, la Istorie / Ştiinţă • Articol publicat de Iuliana Dumitraș
Cel mai important moment din istoria Google nu e cel în care Brin și Page au patentat faimosul lor algoritm de căutare. Nici cel în care compania celor doi a devenit cel mai mare IPO din istoria internetului. Ci un moment obscur din toamna lui 2007 - cel în care Google ar fi putut să cumpere Facebook.
Cu trei ani în urmă, în timp ce aștepta un telefon din partea executivilor Facebook, Larry Page era cât se poate încrezător.
La început planul co-fondatorului Google fusese acela de a cumpăra rețeaua socială care atinsese pargul de 50 de milioane de utilizatori. Cum însă această nu era o opțiune din perspectiva lui Zuckerberg, Page s-a mulțumit să îi propună o investiție care ar fi făcut posibilă alinierea celor două companii.
Însă, în locul avizului pentru investiție, Page a primit în acea zi de octombrie 2007 vestea că noul investitor al Facebook va fi Microsoft, cel mai mare inamic al companiei sale, acesta contribuind cu 240 de milioane de dolari pentru 1,6 procente din companie. O achiziție, care, printre altele plasa valoarea Facebook la 15 miliarde de dolari.
Conform angajaților Facebook implicați în tranzacție, Google n-a avut niciodată prea mari șanse să obțină investiția, oferta sa nefiind nimic altceva decât o modalitate de a-i constrânge pe șefii Microsoft să scoată mai mulți bani din buzunar. "Niciodată nu ne-au plăcut tipii ăia", le-a spus un fost inginer Facebook reporterilor revistei americane Wired. "Atitudinea noastră a fost întotdeauna 'Orice face Google noi putem să o facem mai bine'. Nimeni nu vorbea așa despre MySpace sau alte rețele sociale. Doar despre Google."
Din acea zi războiul dintre Facebook și Google a devenit oficial, iar rivalitatea dintre cele două companii a evoluat între timp într-o bătălie a carei miză e însăși viitorul Internetului — structura, designul și utilitatea sa.
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲