"ExpoVin Moldova-2008", la cea de-a XII-a ediţie
adăugat 25 februarie 2008, 07:10, la Social
"ExpoVin 2008", târgul producătorilor de vinuri, a utilajelor pentru prelucrarea strugurilor etc., s-a desfăşurat la finele săptămânii trecute la Chişinău. În cadrul deschiderii oficiale, ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Anatolie Gorodenco, a declarat că industria vitivinicolă din Republica Moldova a înregistrat performanţe din punct de vedere al calităţii produselor şi al tehnologiilor utilizate. "Interesul pentru "ExpoVin" creşte în fiecare an şi acest lucru este demonstrat de numărul mare de participanţi performanţe atât în aspect calitativ, cât şi tehnologic, fapt confirmat şi prin produsele de la actuala ediţie. Totodată, din an în an interesul faţă de această expoziţie creşte, dovadă este numărul mare de participanţi - 169 de companii, care promovează producţia vinicolă autohtonă şi de peste hotare", a mai declarat Anatolie Gorodenco. Directorul Agenţiei Agroindustriale "Moldova-Vin", Valeriu Mironescu, a menţionat că la "ExpoVin-2008" au fost înregistraţi 169 de participanţi, ceea ce reprezintă un număr record pentru această expoziţie. "Este pentru prima dată când sunt înregistraţi atâţia participanţi. În pofida crizei pe care am avut-o în industria vitivinicolă, producătorii de vin consideră participarea la expoziţie primordială. În prezent, 123 de companii vinicole au primit dreptul de a-şi comercializa produsele pe teritoriul Federaţiei Ruse, ceea ce este îmbucurător şi sperăm că cifra vânzărilor va creşte", a mai adăugat Valeriu Mironescu. Directorul "Poliproject Exibition", unul dintre organizatorii expoziţiei, Arcadie Andronic, s-a declarat surprins de faptul că în Republica Moldova, ţară producătoare de vin, se consumă doar 5 milioane de sticle de vin, în timp ce consumul de băuturi alcoolice tari atinge cifra de 70 milioane de sticle. În opinia acestuia, situaţia creată se datorează producătorilor de vin, care nu ştiu să-şi promoveze produsele nici pe piaţa internă, nici pe cea externă. "În prezent, este necesar ca producătorii autohtoni de vin să se îndrepte spre alte pieţe de export decât cea a Rusiei. Este evident că nu vom mai înregistra exporturi de 200 de milioane de sticle. Piaţa Rusiei vrea un vin ieftin din Republica Moldova, iar acest fapt este înjositor pentru producători, ţinând cont de eforturile care s-au făcut pentru îmbunătăţirea calităţii producţiei", a mai adăugat Arcadie Andronic. La cea de-a XII-a ediţie ,,ExpoVin Moldova-2008" au participat companii din 19 ţări, cum ar fi Marea Britanie, Polonia, Germania, Rusia, Ucraina, Bulgaria ş.a., care au prezentat produse vinicole, utilaje, butaşi de viţă-de-vie şi materiale auxiliare. În cadrul expoziţiei a fost organizată cea de-a şasea ediţie a conferinţei internaţionale ştiinţifico-practice "InWine-2008", la care au participat reprezentanţi ai companiilor vinicole şi experţi din Republica Moldova şi de peste hotare. În cadrul expoziţiei au fost prezentate diferite tipuri de vinuri, băuturi alcoolice, echipamente necesare producerii vinurilor, ambalaj şi accesorii, butaşi de viţă-de-vie. Participanţii la expoziţie au avut ocazia să-şi prezinte produsele şi, totodată, să facă cunoştinţă cu noile tehnologii din domeniul vinificaţiei, pentru a putea spori competitivitatea produselor. De asemenea, în cadrul expoziţiei a fost organizată "Gala Vinului", în cadrul căreia a avut loc degustarea a 200 de mostre de vin, dintre care au fost aleşi câştigătorii galei. Expoziţia a fost organizată de Agenţia Agroindustrială "Moldova-Vin" şi compania "Poliproject Exhibitions Ltd". Nelly Sonic, vicepreşedinte IM "Lion-Gri" SRL: "Lion-Gri" participă la fiecare ediţie a târgului "ExpoVin" şi ne prezentăm la cel mai înalt nivel. Compania "Lion-Gri" se implică în toate festivităţile vinicole. Consider că toate companiile vinicole din Republica Moldova trebuie să participe la aceste expoziţii pentru a-şi expune produsele şi demonstra patriotismul. În cadrul acestei expoziţii avem ocazia să prezentăm partenerilor şi consumatorilor produsele noastre, care sunt binecunoscute şi pe plan internaţional. Prin intermediul vinurilor produse de "Lion-Gri" ne străduim să arătăm tuturor că Republica Moldova este o ţară vinicolă, iar vinurile produse aici sunt de cea mai înaltă calitate. "Lion-Gri", ca şi celelalte companii vinicole a fost afectată de embargoul impus de Federaţia Rusă, dar cu forţe proprii am reuşit să trecem de această criză. Datorită întregului colectiv am depăşit situaţia creată. Totodată, fiind ajutaţi de Guvern, de Ambasada Republicii Moldova la Moscova şi partenerii noştri din Rusia am reintrat pe piaţa rusă, şi am făcut-o cu paşi siguri. În cadrul mai multor expoziţii am demonstrat că vinurile noastre sunt de cea mai înaltă calitate. Trebuie să menţionez faptul că vinurile produse de noi sunt foarte mult apreciate şi solicitate pe piaţa rusă. Vânzările, încetul cu încetul, încep să crească. Ne străduim să comercializăm vinurile fără intermediari. Consumatorul rus a fost obişnuit cu vinurile moldoveneşti. Îi mulţumim Bunului Dumnezeu şi oamenilor care ne-au ajutat să depăşim această criză. Produsele companiei "Lion-Gri" sunt comercializate în 23 de ţări. La expoziţia "ProdExpo" de la Moscova am obţinut 5 medalii de aur, mai multe medalii de argint şi bronz, dar cel mai important a fost diploma pentru stil şi calitate. Vreau să menţionez că pentru al treilea an consecutiv, vinurile produse de "Lion-Gri" sunt înregistrate în catalogul celor mai bune vinuri din lume. Marina Kolibaba, manager marketing "Acorex Wine Holding": Ne străduim să participăm la toate expoziţiile specializate atât naţionale, cât şi internaţionale. Pentru fiecare dintre acestea ne pregătim cu cea mai mare seriozitate. Recent am participat la "ProdExpo" de la Moscova, la care am obţinut rezultate bune. Am fost plăcut surprinşi de consumatorii ruşi care aşteptau cu nerăbdare reapariţia pe piaţă a produselor moldoveneşti. Aceştia au declarat că s-au săturat de vinurile de proastă calitate, care au apărut pe piaţa lor. Expoziţiile de acest gen oferă posibilitatea nu doar producătorilor de vin să încheie noi contracte de colaborare şi să-şi prezinte produsele, dar şi consumatorilor să facă cunoştinţă direct cu producătorul. Suntem bucuroşi că am trecut de criza produsă de embargoul rusesc. Totuşi, acesta ne-a impus să avem o altă atitudine faţă de calitate şi să fim mult mai riguroşi faţă de ceea ce facem. Galina Maximenco, SA "Enteh": Această expoziţie este bine organizată şi ne permite să prezentăm consumatorilor şi clienţilor produsele noastre. Nu pot să spun că "ExpoVin" influenţează foarte mult cifra vânzărilor noastre. Consider că această expoziţie trebuie să se desfăşoare în timpul "Festivalului Vinului", deoarece cei mai mulţi oaspeţi din străinătate vin anume la acest eveniment. În luna februarie sunt organizate mai multe expoziţii, cum ar fi: "Fabricat în Moldova", "ProdExpo" şi "ExpoVin", şi pentru producători este foarte dificil să ne pregătim pentru toate aceste expoziţii." Andjei Agarcov, director marketing "Purcari" Târgul "ExpoVin" ne oferă ocazia să ne întâlnim cu partenerii noştri, să organizăm degustaţii de vin şi să aflăm părerea consumatorilor despre produsele noastre. Trebuie să menţionez că pentru noi exporturile spre Federaţia Rusă abia încep. Am avut primele exporturi, avem parteneri foarte buni şi cred că vom avea performanţe pe această piaţă. Sorin Maslo, şeful Secţiei marketing al Combinatului de Vinuri "Cricova": "ExpoVin" este evenimentul cel mai important pentru producătorii de vin şi pentru cei implicaţi în această industrie. La acest târg fiecare are posibilitatea să-şi promoveze brandul. La expoziţia din acest an am prezentat trei tipuri noi de vin, printre care vinul Tatius, care este un vin dulce. După ce Federaţia Rusă a interzis importul vinurilor moldoveneşti, ne-am orientat spre alte pieţe, cum ar fi Turcia, China, SUA. Principalele produse exportate sunt vinurile de calitate superioară şi spumantele clasice.
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲