Basarabeni.Ro

Portalul Basarabenilor din România

Avocat basarabeni.ro -Lăcătuș Igor
Campania Pro Cetăţenie Română
[o]

22 decembrie 2024, ora locală: 09:06

 

Parintele Justin Parvu: Solutia este intoarcerea la traditie

adăugat 06 februarie 2010, 11:59, la Social

Iustin Parvu, Manastirea Petru Voda, credinta, biserica, neam, traditie, valori

Par inte, ne bucu ram ca va gasim sanatos si ca bunul Dum nezeu va tine inca ala turi de noi, ca sa ne mai puteti da un cuvant de intarire in aceste vre muri tul buri in care ne aflam. Multi cres tini, din toate par tile lumii, de la copii pana la cei batrani, s-au rugat pen tru sfin tia voas tra cu multa dragoste sa va insanatositi cat mai grab nic. Cum ati dep a sit boala? Ati simtit spri jinul rugaci u nilor lor? 

Eu nu sunt in masura sa mul tumesc cres tinilor ortodocsi, si cunos cuti, si necunos cuti, si sa le apre­ciez sol i dar i tatea lor pen tru sufer inta. Nu sunt in masura nici sa le mul tumesc, dar nici sa ma ridic la inal timea convin ger ilor pe care le au fata de nevred ni cia mea, ca om pacatos. Este ade varat si m-am con vins de sol i dar i tatea aceasta crestina intre viata de man a s tire si viata mire nilor cres tini ortodocsi, si care mi-a dat un sem nal foarte put er nic ca exista totusi in viata noas tra crestina sen ti men tul acesta al dragostei, de aju torare, in care dragostea cu ade varat face min uni si poate invia si morti. Aceasta m-a bucu rat mult si mi-a dat viata si nade jdea ca ne putem men tine asa in duhul acesta de dragoste, de pace, de sufer inta, incat sa ni se umezeasca ochii pen tru binele celuilalt. Dau slava lui Dum nezeu pen tru toate. Eu nu sunt vred nic de atata dragoste din partea cred in ciosilor. Eu le mul tumesc tuturor aces tora si Dum­nezeu sa le daruiasca lor, famili ilor lor si nea mu lui nos tru, bucu ria pe care am avut-o de sar ba to rile aces tea ale Nas terii si Botezu lui Dom nu lui si sa le implin easca cele mai inalte ide aluri ale vietii noas tre crestine!

 

Amin, Par inte! Se pare insa ca ide alurile vietii noas tre cres tine nu se asea mana nici pe departe cu ide alurile stapan i to rilor aces tei lumi, care ne impre soara din ce in ce mai mult, din toate par tile, fie prin boli incur abile, fie prin ali men tatie otrav i toare – ati vazut ca au intro dus acest codex ali men ta r­ius – si prin multe alte mijloace care ne pun in peri col vie tuirea noas tra in aceasta lume de azi.

 Forta aceasta demon ica, ce stapaneste lumea la ora actu ala, se intrece, intr-adevar, prin metode care se con­cen treaza asupra vietii umane. Toate lucrurile care apar acum la ori zon tul acesta ome nesc nu sunt altceva decat metode de dis trugere a vietii umane. Aceste mijloace de otravire a omu lui sunt asa de put er nice si inrada ci nate incat nu le mai poti sta inainte. Acum a aparut gripa asta porcina, chipurile noua, care nu este altceva decat o masi natie a aces tei mari mafii ce con duce lumea, care sa impiedice si sa slabeasca din ce in ce mai mult organ is­mul omu lui. Au aparut apoi toate sis temele aces tea de ali men tatie, care sunt puse la dis pozi tia omu lui de la mic la mare, fara echivoc, tot cu scopul de a-l dis truge si mai ales pe copil cat este de mic, din fasa daca s-ar putea. Dar imi spunea un cerc eta tor din Amer ica, ca de la 4, 5 ani copiii sunt expusi la cele mai mari peri cole prin aceste vac cin uri ce provoaca boli care ataca organ is mul din ce in ce mai mult pana la varsta de 15–20 de ani, deci ele nu au nea parat un efect ime diat. Fap tul ca prin acest codex iti interz ice sa iti mai poti cul tiva tu paman tul tau, dupa cum au cul ti vat stramosii tai de atatea veacuri, va duce de rapa toata agri cul tura, ca sa nu mai putem avea un con trol asupra ali mentelor pe care le cul ti vam: fasolea, carto ful, ustur oiul sau alte bunuri prin care romanul nos tru a cres cut, s-a dez voltat si a gan dit in ele. Ei bine, acum vin si iți ras toarna toate aceste val ori in care tu ai cres cut: nu mai este branza buna, nu mai este oul bun, nu mai este carnea buna, nu mai e fasolea buna, nu mai e toata recolta agri cola buna. Si ma intreb eu: Ei, bine, daca omul nos tru a trait sanatos pana in jurul a 70 de ani – 80 de ani, cum poate veni omul acesta mod ern cu atata igno ranta sa schimbe val o rile unui om care a reusit sa tra iasca cu atata vital i tate in atata munca pana acum? E sufi cient sa iei o sin gura zi din vara unui taran de-al nos­tru, care sta 24 de ore cu coasa in mana si trage cu tot efor tul, bea apa asta de izvor si man anca ce poate si el pe langa cei 4, 5, 6 copii pe care ii are acasa si isi duce viata totusi atat de sanatos si plin de energie si sa vezi care este de fapt real i tatea lucrurilor. Dar vine omul mod ern cu tehnica lui si intoarce lumea. Copilul nos tru firav, copilul pri ca jit, bea coca-cola, poate daca are un lapte la 3 zile, sau o sap ta mana, dar in mai tot restul tim pu lui este supus la cen zura asta ali men tara, incat ajunge sa fie la un moment dat ca un cobai al soci etatii. Ei vin cu tehnica asta, care chipurile ii pre lungeste viata, dar de fapt el ii scurteaza viata, facandu-l ruda cu toate bolile posi bile din lumea aceasta. Pe langa fap tul ca viata bietu lui roman ii este ata cata, prin fabrici si in uzine, in mine, in toate locurile aces tea grele de munca pe care le suporta sar manul, i s-a mai adau gat si aceasta sub nu tri tie, iar in tim pul liber pe care il mai are, casca gura la tele vi zor, o alta odrasla a mod ernismu lui, la cal cu la tor, de unde isi culege toate infor mati ile min ci noase ca sa isi poata carpi toata nenorocita asta de viata. Pe cata vreme omul nos tru de alta data – sanatos, voinic, cu casa lui, cu copiii, cu sotia lui, acolo sar ba toreau sanatosi si feric iti zilele de duminici, sar ba to rile mari: Pasti, Craciun, Sfanta Maria, Boboteaza – in toata aceasta vreme colab ora crestinul cu harul lui Dum nezeu pe pamant, care il facea pe om sa tra iasca in toata ener gia si spir i tu al i tatea lui, intr-o dimen si une reala a exis ten tei. Este greu sa pornesti acum de la o cerc etare mai ama nun tita ca sa iti dai seama de unde si incotro merge lumea aceasta in declinul ei si pana unde merge si cat mai rezista omul sa duca povara aceasta, ca sa mai poata avea o mul tumire sufleteasca in ceea ce face. Pen tru ca toate tend in tele care vin asupra noas tra nu au alt scop decat dis trugerea si pierzarea noas tra ca speta umana. Nu se mul tumesc numai sa ne per verteasca sufle tul prin patimi, ci vor sa dis truga cu ura si orice suflare de viata. De acum omul sa se astepte la boli, la cat a clisme, cum a fost acum cu 100–200 de mii de oameni morti in urma cutremu ru lui din Haiti, pen tru ca ei inten tioneaza sa provoace o incaier are intre state, ast fel incat, sa izbuc neasca, fer easca Dum nezeu, un razboi mon dial, prin care sa dis truga cea mai mare parte din omenire. Ceea ce este intere sant este ca toti cei care par tic ipa la masina aceasta de dis trugere, nu isi pun si ei intre bari: cat vor mai trai in fond, daca dis trug tot ce este in jur ca sa tra iasca numai ei ca neam? Pana unde vor merge si cat cred ca vor trai? Caci intot deauna groapa pe care o sapi altuia, tu cazi sin gur in ea. Dar cu totii vor cadea in ea, toti care fac aceste greu tati omenirii, intregii cre atii a lui Dum nezeu, pen tru ca aici este tinta.

Dar cine sunt acesti oameni si de ce si-ar dori raul intregii omeniri?

Aces tia sunt oameni impotriva lui Dum nezeu, slu ji­tori ai diavolu lui, care urasc fap tura si orice cre atie div ina, uitand ca si ei tot de ace lasi Dum nezeu au fost facuti si tot de El se vor prabusi. Pen tru ca „pia tra pe care nu au bagato in seama zid i torii, aceasta s-a facut in capul unghi u lui”. Ei nu se mai gan desc la gen er ati ile viitoare, ei se gan desc sa poata cuceri lumea, ca sa o poata dom ina, si cu cat sun tem mai putini cu atat si usurinta lor de a dirija este mai sigura. Dar ei sunt ascunsi, simti ca e un razboi dar nu vezi cu cine te lupti. E foarte greu sa gas esti cu ade varat un inamic, de cele mai multe ori invinuiesti fara ca celalalt sa fie vino vatul si situația aceasta a dus lumea la o stare de deruta incat se lupta intre ei, unii cu altii. La noi in tara, de pilda, este o degener are polit ica cum nu s-a mai intal nit, care pro duce o mare deca denta, un rau moral si spir i tual care nu are alt scop decat dis trugerea trairii si gandirii roman u lui de alta data. Tinere tul este asaltat cu sex u al i tatea, ca nu isi mai dau seama de unde vin si incotro merg; nu mai asculta de par inti sau de bunici, nu mai asculta de preot, nici de Bis er ica, nu mai asculta nici de Dum nezeu. Si s-a creat ast fel un iad in care se zbate lumea aceasta fara un drum de iesire, pen tru ca put er ile diavolu lui sunt dezlan tu ite si Dum nezeu i-a ingaduit cernerea omenirii. Alt fel nu imi explic cum toti sunt redusi la tacere, pana si oameni val orosi, savanti, int elec tu ali sau mari ruga tori care inca mai trai esc printre noi, si ei hip no ti zati parca de aceasta forta a raului. S-a aster nut o lin iste si nu mai explica nimeni niciun fenomen istoric, eco nomic, reli gios, moral sau spir i tual. Parca toti netreb nici s-au facut. Toata lumea se gas este intr-o stare de igno ranta si lin iste, iar popoarele aces tea fara de Dum nezeu se zbat cu multa pri cepere si vicle nie ca noi sa ajungem la rodul necred in tei si al hao su lui, cre ate de toata aceasta mafie mon di ala. Si care este solu tia pen­tru omul care vrea sa nu isi piarda cred inta si nade jdea in Dum nezeu? Eu am mai spus-o si o repet: sin­gura solu tie este intoarcerea la tra di tie si iesirea din soci etatea aceasta mod erna, putin cate putin, asa usor. Sa revenim la vechile obi ceiuri ale stramosilor nos tri, la cul ti varea unui petic de pamant, pen tru ca si firea insasi ne va veni in aju tor. Firea roman u lui nu poate fi fal si fi cata decat foarte greu, pen tru ca omul nos tru are o fibra foarte sana toasa si put er nica. Sigur ca vor incerca sa ne atace si aici prin metode diferite pen tru a ne stan jeni toata lucrarea aceasta de intoarcere acasa, intoarcere la tra di tii, la acest izvor de viata, dar o buna bucata de vreme se va mai putea merge inca, pana vor instaura ei o dic tatura abso luta. Cand Satana va veni cu aceasta pecete a lui, 666, prin care va putea prinde put ere asupra lib er tatii umane. Dar oamenii, deja, prin vointa lor, patrunsi de duhul acesta mod ern, al lib er tatilor tru pesti, sin guri si-au dis trus sim tul dis cernerii, incat nu mai au nicio ratiune pro prie, nu mai gan desc; ei s-au indi vid u al izat si se indi vid u al izeaza din ce in ce mai mult, pen tru ca si sin gura comu ni unea cu celalalt poate fi un fagas de revenire. Ei s-au ridi cat cu toata forta urii impotriva aces tui sis tem al dragostei, al sen ti men tu lui de a te bucura de celalalt, incat l-au instrainat pe unul de altul, binesti ind ca dragostea are put ere multa si poate acoperi mul time de pacate si invinge multe neputinte. Aceasta ura a lor a ajuns la o asa masura incat vor sa dis truga si iden ti tatea per soanei, incat sa inlocuiasca numele de om, primit prin sfan tul Botez, cu un numar. Nu vedeti ca scot acum si numele par in tilor din buletin? Vor sa te trans forme intr-un ins aparut din orice lume, daca se poate si extrater e stra, fara niciun nume, fara o orig ine, fara o natiune din care sa se traga. Ei vor sfar si tul omu lui istoric, omul ca cea mai fru­moasa cre atie a lui Dumnezeu.

 

Mai este nece sara o impli care a crestin u lui in societate? 

Pai de aceea este soci etatea asta asa de dezlan tuita, pen tru ca ne-am izo lat unii de altii. Preo tul, bis er ica, man a s tir ile, au fost mereu mijloacele de aparare si men tinere a spir i t u lui de uni tate si de dragoste crestina, pe care s-a si bazat viata natiu nii noas tre. Astazi preotii nu mai au voie sa vor beasca. Nu au voie sa spuna un cuvant. Aceasta este noua vir tute de cap atai a preotilor acum – sa taca. La ora aceasta scopul demonic este satanizarea in masa a popoarelor, nu numai a unei regiuni sau a unei tari. De aceea nici mon ahul nu tre buie sa stea deop arte. Mon ahis mul este armata de elita a tarii noas tre, cum spunea patri arhul Nicodim, armata de aparare a cres tin is mu lui nos tru orto dox. Viata mon a hala nu este numai ascultare, per se v erenta la bis er ica si la lucrare. Lucrarea mon ahu lui este mis i unea lui, este toc mai ati tudinea lui fata de lumea aceasta orto doxa. De aceea cat mai inalte sa fie si exis tenta si cuvan tul nos tru! Toc mai atunci cand e vorba sa nu se vor beasca, sa nu se stie, sa nu se spuna, mon ahul tre buie sa strige mai mult. El e impotriva firii mereu. Asa-i viata mon a hala! Este o viata impotriva firii! Crestinul la miezul nop tii se invarte, mai la tele vi zor, mai bea un paharel, mai doarme o ora, doua, trei, se scoala, pleaca, vine, se duce, se misca. Ei bine, mon ahul nu. El sta de veghe acolo la miezul nop tii. Se aude un clopot, bate o toaca, se canta Sfanta Liturghie, si este tot tim pul treaz ca un apara tor al vietii noas tre crestin orto doxe. Ce este mon ahis mul?Mon ahis mul este garda! Cand veneau hoard ele in Rasarit, ce facea Ste fan cel Mare? Aveau focuri in munte, puse sa sem nal izeze si cand vedeau ca focurile astea deve neau din ce in ce mai multe, insemna ca naval i torii se apropie. Cam asa sun tem si noi. Tre buie sa fim mereu in aceasta pre gatire, ca sa putem aten tiona lumea. Si vedeti dum neav oas tra acum, diavolul cat de put er nic este el? Ca vine cu vicle sug si iși face apari tia pe neast ep­tate. Ce facea omenirea pe cand Noe isi con struia cora bia? Ziceau ca se ter mina cora bia si potopul nu mai vine si tra iau in des fa tari: Inseamna ca batranul asta n-are drep tate. Dar toc mai atunci a venit si potopul. Asa si acum… Vin si iti spun: Nu exista cip-uri. Buletinele toate sunt in reg ula; n-au cip. Pas apoartele, car netele de con duc ere n-au nimic. Sunt in reg ula toate. Dar cand le iei la con tro lat vezi ca toate vorbesc ca au; sunt un ade var. S-atunci sun tem in aceasta sit u atie de a accepta un cat a clism moral si spir i tual al vietii noas tre cres tine. Mai spuneam eu alta data: crestinul tre buie sa fie ca un iepure pe hat. Umbla, alearga in toate laturile tarinii si cand da sa se culce, seara sau in orice moment, se aseaza acolo in locul nepan dit de altii, se ridica in doua labute, priveste in dreapta, in stanga, ciuleste ure chile si, daca vede ca e lin iste, se culca si el. Asa tre buie sa fie si crestinul nos tru de astazi: mereu atent ca nu stim ziua, nici cea sul cand vine Dom nul. Fericita este sluga pe care o va afla priveg hind iar nevred nica aceea pe care o va afla lenevindu-se. Deci mon ahii sunt can dele vii si ochii per ma nent trezvi tori ai vietii noas tre cres tine. Sa le spuna intot deauna de unde bate van tul si incotro se indreapta ca sa se pre gateasca crestinul si sa stie cum sa se apere. Si asa, impre una, sa infrun tam greu tatile aces tui veac si sa ne facem mosten i tori vietii celei ves nice. Amin. 

(Ati tu dini nr.9, inter viu real izat de mon ahia Fotini,
18 ian uarie 2010, la praznuirea Sfin tilor Athanasie si Chiril)

 



Autor: atitudini.ro
Sursa: atitudini.com
Superb interviu,Multa sanatate Preasfintite Parinte!
A comentat Eduard 06 februarie 2010, 15:22
Atatea cuvinte dez-mem-bra-te SUPARA. Un cuvant poate fi despartit prin silabe la trecerea intr-un alt rand doar o singura data si acest defect tehnic se poate produce nu in orice fraza. Oare cineva prin acest aspect tehnic vrea sa-si demostreze atitudinea sa fata de ... traditii?!
A comentat red 06 februarie 2010, 22:41
Părintele Justin Pârvu: Soluţia este întoarcerea la tradiţie
06.02.2010

Părinte, ne bucuram ca va găsim sănătos si ca bunul Dumnezeu va tine inca alături de noi, ca sa ne mai puteţi da un cuvânt de întărire in aceste vremuri tu buri in care ne aflam. Mulţi creştini, din toate părţile lumii, de la copii pana la cei bătrâni, s-au rugat pentru sfinţia voastră cu multa dragoste sa va însănătoşiţi cat mai grabnic. Cum aţi depăşit boala? Aţi simţit sprijinul rugăciunilor lor?
Eu nu sunt in măsura sa mulţumesc creştinilor ortodocşi, si cunoscuţi, si necunoscuţi, si sa le apreciez solidaritatea lor pentru suferinţa. Nu sunt in măsura nici sa le mulţumesc, dar nici sa mă ridic la înălţimea convingerilor pe care le au fata de nevrednicia mea, ca om păcătos. Este adevărat si m-am convins de solidaritatea aceasta creştina intre viata de mănăstire si viaţa mirenilor creştini ortodocşi, si care mi-a dat un semnal foarte puternic ca exista totuşi in viata noastră creştina sentimentul acesta al dragostei, de ajutorare, in care dragostea cu adevărat face minuni si poate învia si morţi. Aceasta m-a bucurat mult si mi-a dat viata si nădejdea ca ne putem menţine aşa in duhul acesta de dragoste, de pace, de suferinţa, încât sa ni se umezească ochii pentru binele celuilalt. Dau slava lui Dumnezeu pentru toate. Eu nu sunt vrednic de atâta dragoste din partea credincioşilor. Eu le mulţumesc tuturor acestora si Dumnezeu sa le dăruiască lor, familiilor lor si neamului nostru, bucuria pe care am avut-o de sărbătorile acestea ale Naşterii si Botezului Domnului si sa le împlinească cele mai înalte idealuri ale vieţii noastre creştine!

Amin, Părinte! Se pare insa ca idealurile vieţii noastre creştine nu se aseamănă nici pe departe cu idealurile stăpânitorilor acestei lumi, care ne impresara din ce in ce mai mult, din toate părţile, fie prin boli incurabile, fie prin alimentaţie otrăvitoare - aţi văzut ca au introdus acest codex alimentarius si prin multe alte mijloace care ne pun in pericol vieţuirea noastră in aceasta lume de azi.
Forţa aceasta demonica, ce stăpâneşte lumea la ora actuala, se întrece, intr-adevăr, prin metode care se concentrează asupra vieţii umane. Toate lucrurile care apar acum la orizontul acesta omenesc nu sunt altceva decât metode de distrugere a vieţii umane. Aceste mijloace de otrăvire a omului sunt aşa de puternice si înrădăcinate încât nu le mai poţi sta înainte. Acum a apărut gripa asta porcina, chipurile noua, care nu este altceva decât o maşinaţie a acestei mari mafii ce con duce lumea, care sa împiedice si sa slăbească din ce in ce mai mult organismul omului. Au apărut apoi toate sistemele acestea de alimentaţie, care sunt puse la dispoziţia omului de la mic la mare, fără echivoc, tot cu scopul de a-l distruge si mai ales pe copil cat este de mic, din faşa daca s-ar putea. Dar îmi spunea un cercetător din America, ca de la 4, 5 ani copiii sunt expuşi la cele mai mari pericole prin aceste vaccinuri ce provoacă boli care ataca organismul din ce in ce mai mult pana la vârsta de 15-20 de ani, deci ele nu au nea parat un efect imediat. Faptul ca prin acest codex iţi interzice sa iţi mai poţi cultiva tu pământul tău, după cum au cultivat strămoşii tai de atâtea veacuri, va duce de râpa toata agricultura, ca sa nu mai putem avea un control asupra alimentelor pe care le cultivam: fasolea, cartoful, usturoiul sau alte bunuri prin care romanul nostru a crescut, s-a dezvoltat si a gândit in ele. Ei bine, acum vin si iţi răstoarnă toate aceste valori in care tu ai crescut: nu mai este brânza buna, nu mai este oul bun, nu mai este carnea buna, nu mai e fasolea buna, nu mai e toata recolta agricola buna. Si mă întreb eu: Ei, bine, daca omul nostru a trăit sănătos pana in jurul a 70 de ani - 80 de ani, cum poate veni omul acesta modern cu atâta ignoranţa sa schimbe valorile unui om care a reuşit sa trăiască cu atâta vitalitate in atâta munca pana acum? E suficient sa iei o sin gura zi din vara unui ţăran de-al nostru, care sta 24 de ore cu coasa in mana si trage cu tot efortul, bea apa asta de izvor si mănâncă ce poate si el pe lângă cei 4, 5, 6 copii pe care ii are acasă si işi duce viata totuşi atât de sănătos si plin de energie si sa vezi care este de fapt realitatea lucrurilor. Dar vine omul modern cu tehnica lui si întoarce lumea. Copilul nostru firav, copilul pricăjit, bea coca-cola, poate daca are un lapte la 3 zile, sau o săptămâna, dar in mai tot restul timpului este supus la cenzura asta alimentara, încât ajunge sa fie la un moment dat ca un cobai al societăţii. Ei vin cu tehnica asta, care chipurile ii prelungeşte viata, dar de fapt el ii scurtează viata, făcându-l ruda cu toate bolile posibile din lumea aceasta. Pe lângă faptul ca viata bietului român ii este atacata, prin fabrici si in uzine, in mine, in toate locurile acestea grele de munca pe care le suporta sărmanul, i s-a mai adăugat si aceasta subnutriţie, iar in timpul liber pe care il mai are, casca gura la televizor, o alta odrasla a modernismului, la calculator, de unde işi culege toate informaţiile mincinoase ca sa işi poată cârpi toata nenorocita asta de viaţa. Pe câta vreme omul nostru de alta data - sănătos, voinic, cu casa lui, cu copiii, cu soţia lui, acolo sărbătoreau sănătoşi si fericiţi zilele de duminici, sărbătorile mari: Paşti, Crăciun, Sfânta Maria, Boboteaza - in toata aceasta vreme colabora creştinul cu harul lui Dumnezeu pe pământ, care il făcea pe om sa trăiască in toata energia si spiritualitatea lui, intr-o dimensiune reala a existenţei. Este greu sa porneşti acum de la o cercetare mai amănunţita ca sa iţi dai seama de unde si încotro merge lumea aceasta in declinul ei si pana unde merge si cat mai rezista omul sa duca povara aceasta, ca sa mai poată avea o mulţumire sufleteasca in ceea ce face. Pentru ca toate tendinţele care vin asupra noastră nu au alt scop decât distrugerea si pierzarea noastră ca speţa umana. Nu se mulţumesc numai sa ne pervertească sufletul prin patimi, ci vor sa distrugă cu ura si orice suflare de viata. De acum omul sa se aştepte la boli, la cataclisme, cum a fost acum cu 100-200 de mii de oameni morţi in urma cutremurului din Haiti, pentru ca ei intenţionează sa provoace o încăierare intre state, astfel încât, sa izbucnească, ferească Dumnezeu, un război mondial, prin care sa distrugă cea mai mare parte din omenire. Ceea ce este interesant este ca toţi cei care participa la maşina aceasta de distrugere, nu işi pun si ei întrebări: cât vor mai trai in fond, daca distrug tot ce este in jur ca sa trăiască numai ei ca neam? Pana unde vor merge si cat cred ca vor trai? Căci întotdeauna groapa pe care o sapi altuia, tu cazi singur in ea. Dar cu toţii vor cădea in ea, toţi care fac aceste greutăţi omenirii, întregii creaţii a lui Dumnezeu, pentru ca aici este ţinta.
Dar cine sunt aceşti oameni si de ce si-ar dori răul întregii omeniri?
Aceştia sunt oameni împotriva lui Dumnezeu, slujitori ai diavolului, care urăsc făptura si orice creaţie divina, uitând ca si ei tot de acelaşi Dumnezeu au fost făcuţi si tot de El se vor prăbuşi. Pentru ca "piatra pe care nu au băgat-o in seama ziditorii, aceasta s-a făcut in capul unghiului". Ei nu se mai gândesc la generaţiile viitoare, ei se gândesc sa poată cuceri lumea, ca sa o poată domina, si cu cat suntem mai puţini cu atât si uşurinţa lor de a dirija este mai sigura. Dar ei sunt ascunşi, simţi ca e un război dar nu vezi cu cine te lupţi. E foarte greu sa găseşti cu adevărat un inamic, de cele mai multe ori învinuieşti fără ca celalalt sa fie vinovatul si situaţia aceasta a dus lumea la o stare de deruta încât se lupta intre ei, unii cu alţii. La noi in tara, de pilda, este o degenerare politica cum nu s-a mai întâlnit, care produce o mare decadenţa, un rău moral si spiritual care nu are alt scop decât distrugerea trăirii si gândirii românului de alta data. Tineretul este asaltat cu sexualitatea, ca nu işi mai dau seama de unde vin si încotro merg; nu mai asculta de părinţi sau de bunici, nu mai asculta de preot, nici de Biserica, nu mai asculta nici de Dumnezeu. Si s-a creat astfel un iad in care se zbate lumea aceasta fără un drum de ieşire, pentru ca puterile diavolului sunt dezlănţuite si Dumnezeu i-a îngăduit cernerea omenirii. Altfel nu îmi explic cum toţi sunt reduşi la tăcere, pana si oameni valoroşi, savanţi, intelectuali sau mari rugători care încă mai trăiesc printre noi, si ei hipnotizaţi parca de aceasta forţa a răului. S-a aşternut o linişte si nu mai explica nimeni nici un fenomen istoric, economic, religios, moral sau spiritual. Parca toţi netrebnici s-au făcut. Toata lumea se găseşte intr-o stare de ignoranţa si linişte, iar popoarele acestea fără de Dumnezeu se zbat cu multa pricepere si viclenie ca noi sa ajungem la rodul necredinţei si al haosului, create de toata aceasta mafie mondiala. Si care este soluţia pentru omul care vrea sa nu işi piardă credinţa si nădejdea in Dumnezeu? Eu am mai spus-o si o repet: singura soluţie este întoarcerea la tradiţie si ieşirea din societatea aceasta moderna, puţin cate puţin, aşa uşor. Sa revenim la vechile obiceiuri ale strămoşilor noştri, la cultivarea unui petic de pământ, pentru ca si firea însăşi ne va veni in ajutor. Firea roman u lui nu poate fi falsificata decât foarte greu, pentru ca omul nostru are o fibra foarte sănătoasa si puternica. Sigur ca vor încerca sa ne atace si aici prin metode diferite pentru a ne stânjeni toata lucrarea aceasta de întoarcere acasă, întoarcere la tradiţii, la acest izvor de viaţa, dar o buna bucata de vreme se va mai putea merge incă, pana vor instaura ei o dictatura absoluta. Când Satana va veni cu aceasta pecete a lui, 666, prin care va putea prinde putere asupra libertăţii umane. Dar oamenii, deja, prin voinţa lor, pătrunşi de duhul acesta modern, al libertăţilor trupeşti, singuri si-au distrus simţul discernerii, încât nu mai au nici o raţiune proprie, nu mai gândesc; ei s-au individualizat si se individualizează din ce in ce mai mult, pentru ca si singura comuniunea cu celalalt poate fi un făgaş de revenire. Ei s-au ridicat cu toata forţa urii împotriva acestui sistem al dragostei, al sentimentului de a te bucura de celalalt, incât l-au înstrăinat pe unul de altul, bine ştiind ca dragostea are putere multa si poate acoperi mulţime de păcate si învinge multe neputinţe. Aceasta ura a lor a ajuns la o aşa măsura încât vor sa distrugă si identitatea persoanei, încât sa înlocuiască numele de om, primit prin sfântul Botez, cu un număr. Nu vedeţi ca scot acum si numele părinţilor din buletin? Vor sa te transforme intr-un ins apărut din orice lume, daca se poate si extraterestra, fără nici un nume, fără o origine, fără o naţiune din care sa se tragă. Ei vor sfârşitul omului istoric, omul ca cea mai frumoasa creaţie a lui Dumnezeu.

Mai este necesara o implicare a creştinului in societate?
Pai de aceea este societatea asta aşa de dezlănţuita, pentru ca ne-am izolat unii de alţii. Preotul, biserica, mănăstirile, au fost mereu mijloacele de apărare si menţinere a spiritului de unitate si de dragoste creştina, pe care s-a si bazat viata naţiunii noastre. Astăzi preoţii nu mai au voie sa vorbească. Nu au voie sa spună un cuvânt. Aceasta este noua virtute de căpătai a preoţilor acum - sa tacă. La ora aceasta scopul demonic este satanizarea in masa a popoarelor, nu numai a unei regiuni sau a unei ţari. De aceea nici monahul nu trebuie sa stea deoparte. Monahismul este armata de elita a ţarii noastre, cum spunea patriarhul Nicodim, armata de apărare a creştinismului nostru ortodox. Viata monahala nu este numai ascultare, perseverenţa la biserica si la lucrare. Lucrarea monahului este misiunea lui, este tocmai atitudinea lui fata de lumea aceasta ortodoxa. De aceea cat mai înalte sa fie si exis tenta si cuvântul nostru! Toc mai atunci când e vorba sa nu se vorbească, sa nu se ştie, sa nu se spună, monahul trebuie sa strige mai mult. El e împotriva firii mereu. Aşa-i viata monahala! Este o viaţa împotriva firii! Creştinul la miezul nopţii se învârte, mai la televizor, mai bea un păhărel, mai doarme o ora, doua, trei, se scoală, pleacă, vine, se duce, se mişca. Ei bine, monahul nu. El sta de veghe acolo la miezul nopţii. Se aude un clopot, bate o toaca, se cânta Sfânta Liturghie, si este tot timpul treaz ca un apărător al vieţii noastre creştin ortodoxe. Ce este monahismul?Monahismul este garda! Când veneau hoardele din Răsărit, ce făcea Ştefan cel Mare? Aveau focuri in munte, puse sa semnalizeze si când vedeau ca focurile astea deveneau din ce in ce mai multe, însemna ca năvălitorii se apropie. Cam aşa suntem si noi. Trebuie sa fim mereu in aceasta pregătire, ca sa putem atenţiona lumea. Si vedeţi dumneavoastră acum, diavolul cat de puternic este el? Ca vine cu vicleşug si iși face apariţia pe neaşteptate. Ce făcea omenirea pe când Noe işi construia corabia? Ziceau ca se termina corabia si potopul nu mai vine si trăiau in desfătări: Înseamnă ca bătrânul asta n-are dreptate. Dar toc mai atunci a venit si potopul. Aşa si acum… Vin si iţi spun: Nu exista cipuri. Buletinele toate sunt in regula; n-au cip. Paşapoartele, carnetele de conducere n-au nimic. Sunt in regula toate. Dar când le iei la controlat vezi ca toate vorbesc ca au; sunt un adevăr. S-atunci suntem in aceasta situaţie de a accepta un cataclism moral si spiritual al vieţii noastre creştine. Mai spuneam eu alta data: creştinul trebuie sa fie ca un iepure pe hat. Umbla, aleargă in toate laturile ţarinii si când da sa se culce, seara sau in orice moment, se aşează acolo in locul nepândit de alţii, se ridica in doua lăbuţe, priveşte in dreapta, in stânga, ciuleşte urechile si, daca vede ca e linişte, se culca si el. Aşa trebuie sa fie si creştinul nostru de astăzi: mereu atent ca nu ştim ziua, nici cea sul când vine Dom nul. Fericita este sluga pe care o va afla priveghind iar nevrednica aceea pe care o va afla lenevindu-se. Deci monahii sunt candele vii si ochii permanent trezvitori ai vieţii noastre creştine. Sa le spună întotdeauna de unde bate vântul si încotro se îndreaptă ca sa se pregătească creştinul si sa stie cum sa se apere. Si aşa, împreuna, sa înfruntam greutăţile acestui veac si sa ne facem moştenitori vieţii celei veşnice. Amin.
(Atitudini nr.9, interviu realizat de monahia Fotini,
18 ianuarie 2010, la prăznuirea Sfinţilor Athanasie si Chiril)

A comentat red 06 februarie 2010, 23:49
…Dorim o Românie libera, democratica, in care Binele sa nu stea cu mâinile in sân si sa aştepte cu spaima când Răul isi va instaura dictatura sa. In caz contrar - vina e a noastră. E de ajuns cate dictaturi s-au perindat - regala, militaro-fascista, comunista. Sa mai vina si "dictatura" Libertăţii, a Democraţiei - la naiba cu comuniştii, neofasciştii si alţi descreieraţi de la groapa de gunoi. Dumnezeu n-are de gând sa termine acum aceasta lume, nici sa facă un potop de foc nuclear, nici sa instaureze vreo dictatura asemănătoare cu cea descrisa in Apocalipsa lui Ioan. Nici noi nu vrem - dar nimicnicia, slugarnici, laşitatea, frica si nepăsarea cuibărita in noi poate întinde covor roşu unui pitic maniac cu apucăturile lui Stalin sau Hitler sau ale unui alt antihrist roşu, gri etc.
…Mulţumim părintelui Iustin Pârvu. Mulţumim tuturor monahilor, care prin rugăciunea lor necontenita, zi si noapte către Dumnezeu pentru noi, nevrednici Pământeni - ţin bolta Cerului sa nu cada, restabilesc balanţa, stăvilesc duhul rău aducător de cataclisme sociale si naturale, menţin vie flacăra Credinţei , Binelui, Frumosului, Adevărului - minunea divina a Vieţii pe planeta Pământ.
A comentat ioan 07 februarie 2010, 01:12
In ajunul revolutiei din 1917 parintele Ionachentie la Balta (nascut la Cosautzi, Soroca) prevestea cataclizmele prin care urma sa treaca Rusia si popoarele din imperiul rus. El constata ca CREDINTA ADEVARATA MOARE, FAMILIA TARULUI E AFECTATA SI EA ( cazul cu Rasputin) SI NU VEDE SCAPARE - RUSIA SE PIERDE, CADE IN HAU SI O ASTEAPATA ZGUDUIRI GREU DE IMAGINAT. Astea le spunea inca inainte de 1913 si peste cativa ani prezicerile sale s-au adeverit. Ba mai mult - ele sunt valabile si pentru alte timpuri si alte tzari - ATUNCI CAND PIERE CREDINTA IN DUMNEZEU. Fara credinta nu poate avea loc RENASTEREA spirituala si economica a unei tari. Imprastiati prin strain i cei fara credinta sunt inghititi, asimilati cu usurinta si nu se va alege din ei nimic ca din huni si alte popoare trecatoare in istorie. Raman sa dainui peste veacuri numai cei cu radacini adanci in solul patriei, in istorie, in traditie, in Credinta.
A comentat ion 09 februarie 2010, 00:17


‹ înapoi la Ultimele Ştiri | sus ▲

Întrebări şi răspunsuri

Ultimele răspunsuri

  • #1 Lilyutza pentru natalita.popescu
    Odata ce esti si cetatean roman nu cred ca ai nevoie de acte din Republica Moldova, cel mai bine intrenati la starea civila din localitatea viitorului...

  • #2 Anusca pentru dorin1995
    dar daca depui direct la universitate si nu intri la buget sau eventual deloc mai poti depune si la consulat sau mu mai ai voie ?
    ...

  • #3 cielfanthom pentru dorin1995
    Salut!
    In acest caz aplici ca oricare alt absolvent de liceu, depunand dosarul la consulat(pentru a candida pentru unul din locurile pentru etnici rom...

  • #4 marinaian pentru Alina
    cei mai marsavi soferi sand pe ruta BRASOV-CHISINAU si sunt cei mai mari tepari. Evitari autobuzele lor de la orele 19:00 si 21:00. Eu de ultimu timp ...

  • #5 luminitacumpana pentru D0ina
    Ca basarabean cu diploma din rep. Moldova , nu e nevoie de echivalare dar ca romani cu diploma de la Moldova e necesar de echivalat la CNRED. Cu o ase...

  • #6 adaiulica pentru nicu_d
    salut, anul trecut nu a fost nevoie de echivalare de diploma cei de la universitate ocupanduse personal, dar trebuie sa intrebi la universitatea care ...

  • #7 lilik pentru Bogdanpop
    si tu ai scos vreodata bani de pe siteul asta?
    ...

  • #8 donici.vyiorel pentru Ciobanu_V
    Buna, lasa-mi un msg pe e-mail donici.vyiorel@gmail.com cu mai multe detalii gen, orasul in care ai vrea sa te transferi, la medicina generala/dentara...

  • #9 crinna pentru larisa2726
    aproape 10 media, ca sunt doar 5 locuri la masterat...

  • #10 adaiulica pentru Cornel
    deci poti in acest caz sa aplici pentru un liceu/colegiu in Romania, poti beneficia de locurile acordate de statul Roman ( astfel primind o bursa de 5...

Parteneri

Basarabeni.Ro

PROIECT realizat in cadrul OSB Timisoara

osb.basarabeni.ro

PROIECT administrat si intretinut de Basarabeni Media Grup

Social

O basarabeancă stabilită la Timișoara a creat prima brânză vegană pe piața românească! Ea și soțul ei vor să deschidă și o fabrică
Ștefan & Marisha - un cuplu de români pasionați și creativi, și-au propus să aducă în premieră pe piața românească gustul adevărat de brânză, într-o formă vegană, care să aducă un plus de viață consumatorilor săi. Neobișnuit de sănătoasă, „brânza” are ca bază nuci de caju și migdale activate, culturi [...] mai mult
ȘOFERII VITEZOMANI, IDENTIFICAȚI DE ACUM ÎNAINTE DE CAMERELE FIXE DIN ȚARĂ

Atenţie, şoferi! Poliţia va veghea dacă respectaţi viteză maximă admisă prin camere fixe montate în întreagă ţară.


A fost semnat un protocol cu reprezentanţii Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere şi astfel agenţii îi vor identifica pe vitezomani cu ajutorul camerelor de supraveghere, special amplasate pentru asta. [...] mai mult
CSJ A AMÂNAT ŞEDINŢA LA CARE URMA SĂ FIE EXAMINATĂ CONTESTAŢIA DOMNICĂI MANOLE
Şedinţa Curţii Supreme de Justiţie în cazul judecătoarei Domnica Manole a fost amânată pentru data de 10 august, orele 10:00.CSJ urma să examineze astăzi contestaţia depusă de Domnica Manole privind demiterea sa din sistem în baza a două avize ale SIS. La 10:00, ora la care a fost anunţată şedinţa, mai mulţi oameni s-au [...] mai mult
TÂNĂR DIN REPUBLICA MOLDOVA, ARS ÎNTR-UN CAMION DIN CHICAGO

Un nou apel de ajutor lansat de conaționali de peste hotare prin intermediul platformelor de colectare de fonduri. De această dată este vorba de un incendiu produs în Chicago, în urma căruia a decedat Dumitru Diordița, în vârstă de 23 de ani.
Flăcările au cuprins camionul în care [...] mai mult
UN AN DE LA REFORMĂ, FĂRĂ INTEGRITATE
La un an de la demararea reformei integrităţii, instituţia responsabilă de verificarea veniturilor şi proprietăţilor funcţionarilor rămâne nefuncţională şi nu are, cel puţin, un preşedinte. Deşi peste 150 de petiţii ce semnalează neconcordanţe între averea reală şi cea declarată de către funcţionari aşteaptă [...] mai mult
JUDECĂTOAREA DOMNICA MANOLE, DEMISĂ DIN FUNCȚIE
Judecătoarea Curții de Apel Chișinău, Domnica Manole, a fost eliberată din funcție. Decretul președintelui privind eliberarea magistratei a fost publicată în Monitorul Oficial.

Potrivit IPN, la începutul lunii iulie, în baza avizelor Serviciului de Informații și Securitate, Consiliul Superior al [...] mai mult
GHEORGHE CAVCALIUC SE VEDE ȘEF LA CNA
Șeful adjunct al Inspectoratului General de Poliție din Republica Moldova, colonelul Gheorghe Cavcaliuc se vede director la Centrul Național Anticorupție. Informația a fost confirmată pentru basarabeni.ro de surse avizate din cadrul CNA. Este cunoscut faptul că, în luna noiembrie, anul curent expiră mandatul actualului [...] mai mult
(VIDEO) Teo se luptă cu cancer de rinichi, are nevoie de ajutorul nostru!
Pe 16 mai 2017, Teodor Dogari / Moroșan - a fost diagnosticat cu tumoare la rinichi (Tumora Wilms).
Teo are doar 8 luni - tumora însă are deja 6.3 cm, niciodată nu a dat semne de boală, fiind mereu fericit, jucăuș și plin de viață.
Tumora Wilms este un tip de cancer renal rar care afectează în special copiii. De asemenea, mai [...] mai mult
Știi, Cristina...Cum e să fii pompier într-un IAD de jucării aprinse de ZIUA SINGURĂTĂȚII ?
Știi, Cristina mă gândeam azi să nu-ți mai scriu nimic, dar s-a întâmplat așa o tragedie care m-a afectat profund și nu am putut să nu-mi împărtășesc gândurile și tot ceea ce am simțit, când am aflat despre această tragedie.Până acum Cristina ți-am spus povești de viață, despre oameni simpli, oameni de lângă [...] mai mult
(VIDEO) O viață, trei țări, zece copii
Doroftei Popescu (83 de ani) din satul Cenac, Cimișlia, a locuit toată viața pe pământul natal, dar a apucat să fie cetățean a trei țări: Regatul României, URSS, Republica Moldova. Are zece copii, toți plecați peste hotare.
A rămas cu dorul, amintirile și pământul pe care îl lucrează mai mult singur. [...] mai mult

randat în 	0.1458 secunde