Europenii vor mai multe informaÈ›ii de la presă despre UE
adăugat 10 ianuarie 2008, 22:15, la Eveniment
Potrivit portalului euroactiv.ro, un studiu Eurobarometru arată ca media naÈ›ionale au prea puÈ›in în vedere afacerile europene, cetăÈ›enii fiind prost informaÈ›i despre ceea ce se întâmplă la Bruxelles. 48% dintre europeni cred că televiziunea nu acordă destul spaÈ›iu chestiunilor legate de UE. Datele Eurobarometrului, colectate în toamna anului 2007, are la bază 1.000 de intervievaÈ›i din fiecare stat membru al comunităÈ›ii europene. Conform studiului, 48% dintre cei intervievaÈ›i cred că televiziunile nu discută îndeajuns despre UE, în comparaÈ›ie cu 39%, care cred că acoperirea este suficientă È™i 6% care sunt de părere că sunt prea multe dezbateri despre UE pe micul ecran. SituaÈ›ia s-a inversat faÈ›ă de un sondaj din 2006, când 50% din cetăÈ›enii UE susÈ›ineau că informaÈ›ia despre afacerile europene este suficient prezentată la posturile de televiziune. Dar È™i în privinÈ›a radioului europenii se arată sceptici, doar 46% dintre repondenÈ›i cred că nu primesc destule informaÈ›ii despre Uniunea Europeană, în timp ce în presa scrisă se apreciază că sunt prezentate destule informaÈ›ii referitoare la Bruxelles (45%), doar 36% simÈ›ind nevoia de mai multe informaÈ›ii. Rezultatele legate de internet sunt controversate: o majoritate clară nu are o opinie în ceea ce priveÈ™te afacerile europene pe web. 47% nu au răspuns la întrebarea legată de acoperirea sibiectului pe internet, faÈ›ă de doar 7% care sunt nehotărâÈ›i în privinÈ›a televiziunii. DeÈ™i cifrele arată o slabă cunoaÈ™tere a internetului È™i a ofertei acestuia, 30% din cei intervievaÈ›i consideră informaÈ›iile ca fiind suficiente, în timp ce 19% sunt de altă părere. Majoritatea covârÈ™itoare a cetăÈ›enilor UE (78%) tinde să afirme că nu sunt bine informaÈ›i în propria È›ară despre afacerile europene. Sondajul a măsurat È™i nivelul de obiectivitate perceput de europeni în ceea ce priveÈ™te mass- media, atunci când tratează teme europene. Dacă în cazul televiziunii, radioului È™i presei tipărite, puÈ›in peste jumătate dintre cetăÈ›eni cred că au o abordare corectă, în ceea ce priveÈ™te internetul, doar 33% cred că informaÈ›iile transmise sunt obiective, chiar daca acest rezultat este influenÈ›at de cele 55 de procente care nu au răspuns la întrebare. Nivelul general de încredere în media naÈ›ionale se menÈ›ine destul de înalt. Radioul pare să fie considerat cel mai de încredere (pentru 60%), urmat de televiziune (52%, faÈ›ă de 58% în precedentul sondaj). MajorităÈ›i relative nu au încredere în ziare (49%) È™i internet (35%).
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲