Inovație socială pentru Moldova - drumuri.md
adăugat 26 iulie 2010, 10:03, la Interviu / Reportaj
Cred că Moldova are două probleme foarte mari: Oamenii neprofesioniști și drumuri rele. Cu privire la mentalitatea învechită, sper că într-o zi moldovenii vor prinde brusc la minte. În ceea ce privește drumurile, Moldova are faima unei țări cu cel mai mare raport de groapă per locuitor. Minunile economice de dezvoltare rapidă ale unor țări au fost bazate în primul rînd pe o infrastructură modernă. Cum naiba să vină investiții în Moldova, dacă chiar în capitală riști să-ți lași roata într-o gaură, iar dacă ieși pe un drum “național”, ai toate șansele să ajungi cu burta pe asfalt în caz că nu cunoști subtilitățile unor porțiuni de drum.
Eu nu vreau să locuiesc întro țară în care drumurile degradează. Nu vreau să-mi cumpăr mașină în țara în care se formează rînduri la Auto Service. Nu ne integrăm nicăieri cu o țară în care singurele drumuri bune, sunt cele care duc la vile prezidențiale. Nu am găsit pe site-ul Ministerului Transportului ce bani au fost oferiți de chinezi / cîți de americani pentru drumuri, de cine sunt gestionați, ce drumuri și cînd vor fi reparate, ce firme administrează lucrările și cine tre să ia în cap dacă peste un an vor apărea din nou gropi. Guvernul, se știe, se mișcă foarte încet. Sicamp Moldova își propune să rezolve problemele offline cu soluții online, iar eu cred că cu efortul susținut al participanților de la Social Innovation Camp, putem să contribuim nu numai la identificarea problemelor ce țin de drumuri dar și la monitorizarea proceselor din infrastructura drumurilor.
Ideea pe care vreau so promovez în cadrul Sicamp, se numește drumuri.md și reprezintă o bază de date cu toate drumurile din Moldova. Desigur că ideea proiectului poate fi adaptată și optimizată. La momentul proiectul presupune harta drumurilor din Moldova, cu indicarea celor mai bune și celor mai rele drumuri și posibilitatea de apreciere personală a șoselelor și a porțiunilor de drum. Harta intercativă va mai oferi informații despre porțiunile de drum impracticabile sau periculoase pentru automobile, drumurile aflate în lucrări de reparație sau segmentele unde există restricții de circulație. Asta e partea bună pentru șoferi. Utilitatea publică a proiectului va fi în monitoringul continuu al lucrărilor de reparație, cu indicarea începutului desfășurării lucrărilor și termenele de executare, resurse alocate, finanțatori, executori etc. Dacă aveți idei și sugestii prin care se poate îmbunătăți proiectul, voi fi foarte bucuros.
Administrarea eficientă a resurselor destinate drumurilor, trebuie să fie permanent în vizorul public. Banii pentru drumuri nu sunt puțini, iar eu m-am săturat că se găsesc permanent tipi deștepți, care își fac averi pe spatele nostru prin contracte avantajoase cu statul.
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲