Iurie Leancă, ministru al Afacerilor Externe şi Integrării Europene: Moldova, de fapt, este gata pentru aderarea la UE
adăugat 25 decembrie 2011, 03:07, la Eveniment • Articol publicat de Ana Cristiuc
Din discursul rostit în cadrul conferinţei „Priorităţile şi provocările politicii externe a R. Moldova”, desfăşurată la Chişinău la 9 decembrie 2011...
Subiectul discutat astăzi e de o importanţă majoră pentru Moldova şi vreau să le mulţumesc organizatorilor pentru această idee excelentă, mai ales că nu suntem doar la sfârşitul anului 2011, dar, într-o anumită măsură, putem spune că se încheie şi primii doi ani de când la putere a venit Alianţa pentru Integrare Europeană. Este o şansă de a face o analiză a acestor doi ani, de a recurge la un fel de retrospectivă analitică, pentru a vedea unde ne aflăm astăzi şi ce trebuie să facem în următorii ani, pentru a stabili priorităţile, obiectivele activităţilor pe care Moldova trebuie să le îndeplinească pentru a realiza obiectivele asumate.
UNDE AM FOST? Să vă amintesc mai întâi, pe scurt, cum arăta Moldova în septembrie 2009. De ce insist asupra acestei părţi? Pentru că oamenii obişnuiesc să uite foarte repede ce s-a întâmplat în trecutul apropiat şi să se concentreze asupra problemelor actuale, asupra dificultăţilor şi provocărilor zilei. Dar, ca să înţelegem unde ne aflăm, trebuie să ştim de unde am pornit… Să vă amintesc că în septembrie 2009 Moldova era o ţară izolată regional, dar, în mare parte, şi continental. Relaţiile cu cei doi vecini oscilau de la o criză la alta. Şi nu e vorba doar despre România, ci şi despre vecinul din est, Ucraina, cu care am avut un dialog lipsit de substanţă şi plin cu energie negativă din cauza problemelor care nu au fost rezolvate la timp. Relaţiile cu Rusia au oscilat ca un val, de la dragoste profundă în 2001-2003 până la sentimente contradictorii. O ţară cum este Moldova nu-şi poate permite să aibă asemenea relaţii cu un stat atât de important ca Rusia.
Relaţiile cu Uniunea Europeană, în acel moment, erau suspendate din cauza deciziei Guvernului de atunci, de a introduce regimul de vize pentru cetăţenii români, care sunt cetăţeni europeni. Au fost îngheţate şi relaţiile cu FMI, iar din cauza aceasta - şi suportul financiar al UE. Exact înainte de alegerile din iulie 2009 o misiune a FMI a venit în RM şi a plecat fără niciun acord concret semnat. În linii generale, aceasta era imaginea politicii externe a Moldovei în septembrie 2009.
UNDE NE AFLĂM ACUM? Într-o oarecare măsură, cred că noi am reuşit să atingem scopurile pe care ni le-am propus atunci, în 2009. Uitaţi-vă la relaţiile cu cei doi vecini ai noştri din Vest şi din Est, respectiv România şi Ucraina. Cred - şi aceasta nu e doar opinia mea - că suntem martorii unui dialog constructiv atât cu România, cât şi cu Ucraina. Aceşti doi ani au arătat că suntem capabili să rezolvăm într-un mod civilizat problemele lăsate de guvernele precedente şi să fim siguri că avem parte de circumstanţe pozitive. Bazându-ne pe acest dialog, suntem capabili să ne concentrăm pe subiectele care ne apropie şi nu pe cele care creează conflicte. Acestea fiind spuse, sunt foarte recunoscător autorităţilor de la Bucureşti şi Kiev pentru că dau dovadă de înţelegere, suport şi promptitudine în relaţia cu Chişinăul. Acum, ceea ce avem cu adevărat de făcut este să ne concentrăm asupra proiectelor concrete, să fim siguri că cooperarea transfrontalieră ne ajută într-adevăr să dezvoltăm sectorul economic, să fim siguri că avem proiecte mult mai bune de interconectare în diverse domenii şi, în cele din urmă, să fim siguri că această regiune va deveni una care generează securitate, una mult mai previzibilă.
Relaţiile cu Rusia s-au dezvoltat în ultimii doi ani în cea mai bună direcţie posibilă, care serveşte atât interesele RM, cât şi ale regiunii. Şi spun asta nu pentru că în faţa mea se află domnul ambasador Valeri Kuzmin... Îmi amintesc şi vizita recentă a ministrului Serghei Lavrov la Chişinău, care este în sine un eveniment remarcabil, deoarece demonstrează că relaţiile dintre cei doi miniştri de Externe au devenit mult mai intense şi active. Recunosc, avem şi unele neînţelegeri, dar, în pofida lor, noi am reuşit să asigurăm un dialog moldo-rus civilizat şi constructiv şi simt că prin acest dialog noi am fost capabili să reducem din diferenţele încă existente.
VREM SĂ MODERNIZĂM MOLDOVA. Cât priveşte relaţia cu UE, cu ţările-membre şi cu instituţiile de la Bruxelles, aceasta derivă din scopul principal al politicii noastre interne şi externe - de a moderniza Moldova. Adică, de a o face o ţară europeană previzibilă, iar aceasta nu se poate produce fără o relaţie mai puternică cu UE, dar şi fără ca Moldova să fie eligibilă pentru aderarea la UE. Căci, dacă priveşti la ţările din Europa Centrală, înţelegi că, odată ce ai această perspectivă de aderare clară, motivarea şi determinarea de a trece prin anumite dificultăţi, prin reforme dureroase este mult mai mare. Presiunea societăţii civile, precum şi a partenerilor noştri este în creştere, respectiv, are loc şi o mişcare cu paşi rapizi spre stabilitatea politică legală. De aceea, sunt bucuros că în aceşti doi ani am reuşit să rezolvăm multe din problemele ce existau când am venit la putere.
Ministrul Iurie Leancă împreună cu Stefanie Moser, reprezentanta Fundaţiei „Friedrich Ebert” în România şi R. Moldova (stânga) şi Vasile Nedelciuc, preşedintele Asociaţiei pentru Politică Externă (dreapta), despre priorităţile şi provocările politicii externe a ţării noastre…
CAMPIONI AI PARTENERIATULUI ESTIC. Să nu uităm că Moldova a avut cele mai puţine performanţe în cadrul Parteneriatului Estic (PE), dacă excludem Belarusul, care e ultima din regiune. Astăzi sunt fericit să constat că Moldova este campioană printre ţările PE. Chiar zilele acestea a avut loc o conferinţă cu tema „Moldova: istoria de succes a Parteneriatului Estic”. Sunt bucuros să văd şi rezultatele ratingului elaborat de Forumul Civic al PE, prin care Moldova a fost apreciată ca fiind cea mai bună ţară din regiune. Din nou, acest lucru demonstrează că noi am luat în serios provocările interne de reformare a instituţiilor, de separare a puterilor în stat, de a acorda atenţie problemelor ce ţin de respectarea drepturilor omului, de a elimina cercurile înguste de interes din sectorul economic, de a liberaliza economia - în definitiv, să lucrăm pentru binele ţării şi a cetăţenilor. Dacă privim spre această enormă schimbare în relaţiile noastre cu UE, pe care eu aş numi-o „fără precedent”, dacă privim spre realizările care deja au fost pomenite, dacă luăm în considerare că recent Comisia Europeană a luat decizia de a începe negocierile asupra Zonei de Liber Schimb, ne convingem încă o dată că noi, aici în Moldova, lucrăm nu doar pentru a arăta că suntem europeni, dar şi că gândim şi acţionăm ca şi ei. Noi înţelegem ce înseamnă valori şi standarde europene, dar avem nevoie de certitudinea că vom primi răspunsul aşteptat din partea ţărilor UE. Permiteţi-mi să-mi exprim adâncă recunoştinţă pentru susţinerea oferită tuturor ţărilor UE. Avem un dialog excelent cu Berlin, Varşovia, Praga şi Budapesta. Iar relaţia noastră intensă cu România este extrem de importantă atât în ceea ce priveşte contactele bilaterale, cât şi în contextul relaţiilor cu ţările europene.
ROLUL MINISTERULUI ŞI AL DIPLOMAŢILOR. Vreau să menţionez încă un punct important. E vorba de capacitatea atât a Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, cât şi a misiunilor sale de a face faţă ambiţiilor propuse. Şi cred că am atins un nivel în care putem aprecia efortul lucrului acestui minister: cum trebuie să activeze, cum trebuie să interacţioneze cu societatea civilă, cu alte instituţii ale statului, precum şi angajarea noului personal, din persoane calificate în domeniul relaţiilor diplomatice şi nu aduse pe criterii politice. Moldova este o ţară mică, cu misiuni diplomatice mici şi convingerea mea sinceră e că nu-şi poate permite să aibă ambasadori numiţi pe criterii politice. Deci, cred că am făcut un progres clar. Chiar numirea recentă a unor noi ambasadori a fost făcută, cel puţin, în proporţie de 90%, pe criterii profesioniste: oameni care au lucrat zeci de ani în cadrul MAEIE sau au fost implicaţi în alte activităţi din domeniul politicii externe.
CARE SUNT PROVOCĂRILE ŞI PRIORITĂŢILE? În relaţia cu UE, cea mai mare provocare ţine de faptul că încă nu am devenit o ţară eligibilă pentru aderare. Moldova, de fapt, este gata pentru aderarea la UE, dar trebuie să fim siguri că vom primi un răspuns pozitiv în acest sens de la toate cele 27 de state membre. De aceea, haideţi să privim către această enormă provocare în mod pozitiv şi dinamic. Doi ani în urmă această temă era una tabu în capitalele europene. Astăzi, au loc dezbateri serioase despre ce e de făcut cu ţările din cadrul Parteneriatului Estic, dacă au ele dreptul să candideze pentru calitatea de a fi membru (articolul 49). Astfel, aceasta e cea mai mare provocare pentru noi - atât pentru politica externă, cât şi pentru cea internă. Multe depind de noi, aşadar… Totodată, să ţinem pumnii şi să-i dorim UE să depăşească această criză financiară, după care să nu uite că, pe lângă problemele de zi cu zi, rămâne viziunea asupra viitorului continentului. După cum spunea premierul ungar la Summitul Parteneriatului Estic din Varşovia, ţările noastre nu sunt parte a problemelor UE, ci sunt parte a soluţiilor acestor probleme. Cred că este o atitudine corectă care va fi împărtăşită de toate capitalele ţărilor UE.
Voi încheia, spunând că noi trebuie să lucrăm cu vecinii noştri, ca să fim siguri că aducem mai multă substanţă în relaţia cu ei, dar şi cu UE, dar şi ca să fim siguri că avem de beneficiat de pe urma acestei excelente relaţii. Trăim într-o vreme destul de dinamică - unii ar numi-o turbulentă chiar -, şi avem nevoie de siguranţă şi de abilitatea de a anticipa anumite lucruri. Aici avem nevoie de eforturi comune cu partenerii din societatea civilă, cu cei mai buni prieteni ai noştri dintre ţările UE, cu ţările din est. Dacă vom reuşi să asigurăm stabilitatea ţării noastre pentru următorii trei ani, cred că în doi-trei ani Moldova va fi capabilă să se prezinte ca o ţară ce a creat cea mai de succes istorie din regiunea Parteneriatului Estic. Vă mulţumesc!
Ministerul Minciunilor Gogonate =
Ministerul de Externe de la Chisinau in frunte cu Iurie Leanka
——————————————————————————
27 Decembrie 2011
” Externele la final de an: despre vize, optimism şi petreceri de Crăciun”
http://www.timpul.md/articol/externele-la-final-de-an-despre-vize-optimism-si-petreceri-de-craciun–29866.html
1.
citat:
” Iurie Leancă a reiterat faptul că pentru serbare – prima în ultimii doi ani la care au fost adunaţi toţi angajaţii de la Externe – nu a fost cheltuit nici un ban public, cei 30.000 de lei venind din proiectul PNUD
„Consolidarea capacităţilor instituţionale ale MAEIE”, iar sala – oferită gratis – a fost aleasă exclusiv „graţie proximităţii”.
N.B.
EXPLICATIE:
PNUD=Programul Natinilor Unite pentru Dezvoltare.
Asistenta oferita tarilor sarace.
ACEASTA INSEAMNA CA BANII ALOCATI MINISTERULUI unei tari sarace TREBUIE SA MEARGA LA SINDROFII IN RESTAURANTE DE LUX ?
2.
citat din articolul pomenit:
“Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene (MAEIE),
în persoana ministrului Iurie Leancă
şi a viceminiştrilor Natalia Gherman şi Andrei Popov,
a invitat astăzi jurnaliştii la o conferinţă de presă de bilanţ”
COMENTARIUL NOSTRU:
a)
Andrei Popov –
/ in româneste corect = POPA si nu forma rusificata POPOV /
este fiul altui diplomat pro-comunist POPov
de pe timpurile lui Lucinski, Voronin si Snegur ?
b)
Si tot acest Andries Popa – este acea persoana care a discriminat recent un african JOHN / care pleadeaza pt. Re-Unirea cu România Mare /
incriminându-i ca miroase urât si nu poate vorbi cu el.
Iar apoi africanul a primit o citatie la Procuratura.
Oare cine s-o fi plâns ? Hai sa ghicim ?
c)
Alta vicerministra- Natalia Gherman.
este oare acea fiica a unui brigadier de kolhoz Snegur Mircea cu sotie rusoaica / si acel care ne-a bagat in CSI, neintrebând populatia /,
acea fiica devenita peste noate diplomata direct la Viena la Ambasada Moldovei, prin 1993 la indicatiile miraculoase ale tatucului ei ?
d)
deci acea fiica Natalia care este si sotia unui Artur Gherman, om de afaceri la catarama cu un Birstein de pe la fostul hotel Seabeco din Chisinau. Cautati pe Internet cu aceste cuvinte si veti gasi toate informatiile necesare.
e) si toata aceasta jupâneasa Natalia care ne este propulsata
ca o viitoare Presedinta de o ruptura de tzara -RM ?
P.S.
Nu uitati ca acest ministru filatelist Iurie Leanka a declarat de nenumarate ori ca vede RM doar ca un stat separat de România si in mintea lui nu incape notiunea de Re-Unire cu România .
Ministerul Minciunilor Gogonate =
Ministerul de Externe de la Chisinau in frunte cu Iurie Leanka
—————————————————————————-
Vreau sa atrag atentia Dvs. la un lucru foarte important:
O MARE MINCIUNA a GUVERNULUI DIN RM:
referitor la aderarea RM la Uniunea Europeana /UE/. Toate partidele politice proclama in programele lor ca ultim scop Integrarea in Uniunea Europeana. Dar ce inseama «integrare» , acest cuvânt nebulos ?
1.
Pentru a ADERA la UE este nevoie de parcurs un drum lung si anevoios de ajustare a legilsatiei nationale
la standardele UE si o puternica vointa politica. Reforme in justitie, procuratura, politie, etc.
Ati vazut ceva transformari in ultimii 2 ani ?
2.
Ministrul de Extene Leanka negociaza acum un ACORD de ASOCIERE, deci, atentie, de ASOCIERE,
si nu de ADERARE. Si nici acest Acord de Asociere inca nu a fost semnat !
Mai ramân multe capitole deschise.
Un acord de Asociare inseamna niste relatii privilegiate si nimic mai mult.
Nici nu este vorba de aderarea RM la UE in acest secol !
textul in franceza sau engleza:
http://eeas.europa.eu/moldova/assoagreement/index_fr.htm
http://ec.europa.eu/europeaid/where/neighbourhood/country-cooperation/moldova/moldova_fr.htm
3.
trdaucere din franceza:
«Acordul de Asociere POATE fi prevazut totodata ca un calendar de reforme pentru Moldova,
axat pe un program complet de APROPIERE reglementara, in jurul caruia partenerii asistând Moldova,
vor putea sa se alinieze si sa concentreze asistenta lor.
originalul:
«L’Accord d’Association peut aussi être envisagé comme un calendrier de réformes pour la Moldavie,
axé sur un programme complet de rapprochement réglementaire, autour duquel les partenaires
assistant la Moldavie pourront s’aligner et centrer leur assistance “.
http://eeas.europa.eu/moldova/assoagreement/index_fr.htm
DECI RETINETI: ESTE VORBA DE O =====APROPIERE=======
SI NIMIC MAI MULT !
4.
Un exemplu cu Marocul, tara din Africa de Nord:
Marocul a semnat un Acord de Asociere cu UE in 2000.
Azi, suntem in 2011, si nici nu se pune problema aderarii Marocului la UE.
DECI TOATE ACEASTA PUBLICITATE CU INTEGRAREA /ADERAREA / EUROPEANA ESTE O MARE MINCIUNA PENTRU CEI PROSTI SI CREDULI, UN SLOGAN POPULIST PENTRU A ATRAGE VOTURI.
5.
priviti harta extinderii UE:
Rep. Moldova ramâne mereu «o zona alba». Nici nu intra in calculele lor de aderare !
http://ec.europa.eu/enlargement/potential-candidates/index_ro.htm
ASA CA TOATA DIPLOMATIA MOLDAVA PE LA PARIS ARGINTAREASCA
SAU LA CHISINAU POPEASCA ESTE DE DOI BANI, CU AERE DE MARI DESTEPTI,
IAR REALITATEA ESTE ALTA: O MINCIUNA SFRUNTATA !
6.
RAMANE ATUNCI INTREBAREA:
CARE ESTE DRUMUL CEL MAI SCURT PENTRU A NE VEDEA TOTUSI IN UE ?
PENTRU A NU MAI REPETA DE MII DE ORI SLOGANUL -
ROMANIA MARE -,
oare ce ne propune Lavrov, Filat si toti Vladimirii ruso-ortodocsi ?
Da, exact: adrerarea la o alta Uniune-
cea ASIATICA.
Deci sa fim mai aproape de Siberia si lacul Baikal,
decât de Europa de peste Prutul nostru !
Ministerul Minciunilor Gogonate =
Ministerul de Externe de la Chisinau in frunte cu Iurie Leanka
———————————————————————————————
Vizita coraportorilor Consiliului Europei de la Strasbourg la Chisinau.
Cu toată îngăduinţa şi încurajările de care a avut parte actuala guvernare din partea structurilor europene,
politicienii aflaţi la putere se pare că au făcut totul pentru a îndepărta perspectivele europene ale ţării noastre. Incapacitatea de a trece peste rivalităţi şi de a alege preşedintele, dar şi lipsa oricărui progres în promovarea reformelor, au dus la o stagnare în relaţiile dintre Republica Moldova şi Consiliul Europei,
făcând imposibilă, pentru moment, depăşirea etapei de monitorizare.
http://www.flux.md/articole/12609/
Lise Christoffersen, deputat din Norvegia:
- “instituţiile puterii de stat trebuie să funcţioneze conform Constituţiei,
apoi urmează implementarea planului de reforme, a mai precizat ea.
„Deci, – a concluzionat oficialul european, – este prea devreme să vorbim despre etapa de postmonitorizare”.
- ” Acum nu putem avea o opinie pozitivă,
în contextul impasului politic, a declarat şi coraportorul Adunarii Parlamentare a CE, Piotr Wach, deputat din Polonia.
El a accentuat că este vorba, în primul rând, de reforme în domeniile drepturilor omului şi al sistemului juridic.
RM se află sub monitorizarea Consiliului Europei din 1994, când a început etapa de preaderare la această organizaţie continentală. Reformele în justiţie fac obiectul exigenţelor APCE încă din 1995, când Republica Moldova a fost admisă în Consiliul Europei. Este vorba, în special, despre reforma Procuraturii, care constituie obiectul unui angajament asumat oficial de ţara noastră în 1995. Contrar însă angajamentelor asumate, justiţia a fost mai mult distrusă decât reformată, iar Alianţa aflată acum la guvernare preferă să acţioneze preponderent „pe lângă lege”. Procuratura, care trebuia reformată în conformitate cu standardele europene şi recomandările Consiliului Europei, nu a devenit mai independentă faţă de Parlament şi Guvern, continuând să facă obiectul unor manipulări politice, iar corpul judecătoresc este la fel de subordonat actualei guvernări, cum a fost subordonat şi celor precedente.
Pe parcurs, reformele din sistemul judecătoresc au fost vizate într-un şir de recomandări aparte ale Consiliului Europei, fiind incluse în Programul calendaristic al acţiunilor legislative în conformitate cu Rezoluţia şi Recomandările Comisiei pentru respectarea obligaţiilor şi angajamentelor statelor membre ale Consiliului Europei. Punctul 8 al acestui Program prevedea „Reformarea sistemului judecătoresc prin garantarea independenţei judecătorilor”, iar punctul 12 stipula „Reformarea sistemului judecătoresc prin revizuirea împuternicirilor extinse ale Procuraturii Generale”.
Europa, la capătul răbdării?
Dincolo de prejudiciile de imagine pe care le comportă îndelungata aflare sub monitorizarea CoE,
fără schimbarea statutului de stat monitorizat,
nici nu poate fi vorba despre un dialog avansat şi de substanţă
privind o posibilă aderare la Uniunea Europeană.
Astfel, se spulberă şi ultimul atu al actualei guvernări,
ultima raţiune de aflare a sa la putere –
realizarea obiectivului de integrare europeană,
vehiculat de către aceştia în timpul campaniilor electorale.
Uniunea Europeană nu discută subiectul aderării
cu state care nu îndeplinesc
nici măcar standardele democratice minime ale Consiliului Europei.
În lipsa unui minim de acţiuni în acest sens, promisiunile guvernanţilor nu sunt decât vorbe goale şi poveşti de adormit electoratul.
Ioana FLOREA
http://www.flux.md/articole/12609/
Ministerul Minciunilor Gogonate =
Ministerul de Externe de la Chisinau in frunte cu Iurie Leanka
despre “APROPIEREA” de Uniunea Europeana
————————————————————————————————-
29 Nov.2011:
Petru Bogatu: ” Europa de la capătul lumii”
http://ziar.jurnal.md/2011/11/29/petru-bogatu-europa-de-la-capatul-lumii/
un citat:
” În timp ce Iurie Leancă, pentru a apropia ceasul integrării noaste
în UE, se pare că trăieşte mai mult la Bruxelles şi în alte capitale occidentale decât la Chişinău, Europa se scufundă. Tot mai mulţi experţi prezic sfârşitul monedei unice încă până la sărbătorile de Crăciun “.
————————————
COMENTARIUL NOSTRU:
Domnule Bogatu,
Cred ca ar fi mai bine sa scriem APROPIEREA noastra de Europa,
caci cuvântul “integrarea” est cam nebulos si induce lumea in eroare, ceea ce si urmaresc majoritatea politicienilor nostri pro-rusi.
De Aderare nici nu e vorba !
De mai multi ani se negociaza un Acord de ASOCIERE,
care inca nu este semnat.
care ne-ar oferi anumite farâmituri de la masa celor 27 de tari.
Asociere si nimic mai mult si fara vreun angajament ulterior.
Problema Aderarii nici nu a fost pusa pe masa.
O asociere pe care o are si o tara ca MAROC din anul 2000,
si NIMIC MAI MULT.
N.B.
Sigur, alte discutii nu au nici un rost,
caci unica noastra cale de ADERARE la UE
este Re-Unirea cu România.
altfel zis:
“Avem un singur obiectiv strategic: „Re-Unirea” -
declaratie facuta de Mircea Druc
in Parlamentul de la Bucuresti inca in Nov.1991.
Ministerul Minciunilor Gogonate =
Ministerul de Externe de la Chisinau in frunte cu Iurie Leanka
despre “APROPIEREA” de Uniunea Europeana
———————————————————————-
1.
” Ministrul confirmă:
Angajații de la Externe au chefuit pe banii PNUD-ului.
Petrecerea a costat 30.000 de lei ”
ziarul “ADEVARUL”
Autor: Maria Ursu
http://www.adevarul.ro/moldova/actualitate/Ministrul-Angajatii-Externe-PNUD-ului-Petrecerea_0_616738515.html
Ministrul de Externe Iurie Leancă a specificat că pentru petrecerea organizată pentru angajații ministerului nu au fost cheltuiți bani publici.
„Serata a avut un obiectiv foarte important de consolidare a capacităților instituționale. Nu am cheltuit bani publici, deși în mod normal am avut anumite resurse, care nu au fost cheltuite ca urmare a mai multor evoluții și puteam și din acei bani să cheltuim o sumă, care a fost de doar 30.000 de lei”, a declarat Iurie Leancă.
„O astfel de serată se numește de totalizare, de consolidare și de Crăciun. Banii respectivi au fost cheltuiți din proiectul de consolidare a capacităților instituționale al capacităților de externe”, a mai menționat ministrul.
Potrivit informațiilor publicate pe pagina oficială a organizației, bugetul total al proiectului este de 3,557,895 dolari SUA oferiţi de Agenţia Suedeza pentru Dezvoltare Internaţională (SIDA), Agenţia de Dezvoltare a Austriei (ADC), guvernul Estoniei, Ministerul Regal al Afacerilor Externe al Norvegiei şi Fundaţia pentru o Societate Deschisă. Termenul de implementare a proiectului este din ianuarie 2008 până în decembrie 2011.
2.
http://www.adevarul.ro/moldova/politica/VIDEO_-Sedinta_de_bilant-_de_la_Externe-intr-un_club_de_noapte_din_Capitala_0_614338643.html
Jurnaliștii de la portalul Moldonews i-au surprins pe funcționarii și diplomații de la Externe, în frunte cu vicepremierul Iurie Leancă, într-un local de lux din Chișinău.
Potrivit purtătorului de cuvânt al ministerului, Oxana Iuteș, este vorba de o ședință de bilanț, care a culminat cu o petrecere închisă într-un club deoarece la minister nu este suficient spațiu. Ea afirmă că doar o parte din cheltuieli au fost acoperite din banii statului, iar restul au venit de la sponsori, fără a oferi detalii. Mai mult, Iuteș susține că toate ministerel au astfel de „ședințe“ la sfârșit de an.
3.
INVIDIA COMUNISTILOR DUPA 8 ANI DE LEFAIRE IN BANII PUBLICI:
http://www.adevarul.ro/moldova/politica/Comunistii_din_Parlament-_-Externele_au_chefuit_pe_bani_europeni_0_614338673.html
Deputații comuniști au cerut astăzi explicații în Parlament privind cheful pe care l-au dat angajații Ministerului de Externe de la Chișinău într-un club de noapte luxos din Capitală.
Grigore Petrenco, parlamentar PCRM, a declarat că această petrecere a fost finanțată din banii pentru proiectul european „Consolidarea capacităților instituționale a MAEIE” care au venit de la guvernele Norvegiei și Suediei.
Colegul său de fracțiune, Ion Ceban, a precizat că o masă în acel local ar costa 500 de lei. Astfel, cheltuielile pentru 150 de persoane, cât are Aparatul MAEIE, s-ar ridica la 750.000 de lei. „Cu acești bani puteți întreține o școală mică timp de un an”, a spus comunistul.
„Ministerele au acum un concurs: «Moldova fără sărăcie». În timp ce oamenii mor de foame, ele se concurează la ședințe de totalizare a la Cocos”, a adăugat și Inna Șupac, cerând explicații de la toate ministerele privind petrecerile de sfârșit de an.
Ministrul de Externe, Iurie Leancă, nu a venit pentru explicații în legislativ. „Este unul dintre puținii miniștri care nu a apărut aici niciodată în doi ani”, a remarcat președintele Parlamentului, democratul Marian Lupu.
SERIAL – 6
Ministerul Minciunilor Gogonate =
Ministerul de Externe de la Chisinau in frunte cu Iurie Leanka
despre “APROPIEREA” de Uniunea Europeana
———————————————————————-
(VIDEO):
Bilanţul Ministerului de Externe a RM:
MINISTERUL LAUDELOR EXTERNE:
http://radubusila.md/?p=3613
CAT TIMP NU E ORDINE IN TARA (politic si respectarea dreptului omului) SA-MI PUPE FUNDUL LENCA (sa nu sa se supere dar merita).
MOLDOVA E DEPARTE DE UE. EA NU E IN STARE SA FACA REGULA IN TARA SA CREEZE LOCURI DE MUNCA SI SA-SI APERE PROPRII CERTATENI ETC.
CE FACE LENCA, VA ATROFIEAZA CREERILE.
CUM AM ZIS SA-MI PUPE FUNDUL POATE SI VOUA POATE I SAR LIPI BUZELE DE VRE-UN FUND SI NA MAI PUTEA AIURI.
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲
Ministerul Minciunilor Gogonate =
Ministerul de Externe de la Chisinau in frunte cu Iurie Leanka
1.
“Iurie Leancă: Moldova, de fapt, este gata pentru aderarea la UE”
26 Decembrie 2011
http://www.timpul.md/articol/iurie-leanca-ministru-al-afacerilor-externe-si-integrarii-europene-moldova-de-fapt-este-gata-pentru-aderarea-la-ue-29814.html
si un comentaru a unui cititor tot de acolo:
George:
” Domnule ministru!
Cum puteti minti populatia in halul acesta?
Republica Moldova, cu conflictul armat nerezolvat in stanga nistrului, cu statutul de membru in Comunitatea Statelor Independente
(condusa de rusia) si nefiind membra a NATO, nu poate si nu v-a fi admisa (citeste primita) niciodata in Uniunea Europeana.
De ce umblati cu “cioara vopsita” si nu spuneti adevarul poporului din estul moldovei, precum ca unica cale de a adera la UE este reunificarea Moldovei de Est ( a Republicii Moldova) cu România.
Va sugerez sa o faceti de urgenta si nu va mai bateti joc
de aceasta populatie si asa nenorocita de soarta “.