PREMIERA MONDIALA: Noua generatie BMW Seria 7 – vezi toate informatiile si o galerie foto ampla
adăugat 11 iunie 2015, 16:11, la Sport • Articol publicat de Octavian Balan
Tehnologiile de ultimă oră ale noii generații Seria 7 privind designul ultrauşor, sistemul de propulsie, şasiul, sistemele de operare şi control şi conectivitatea inteligentă combină plăcerea de condus emblematică pentru marca BMW, cu confort şi o experienţă specială la interior.
Potrivit bavarezilor, noua lor navă-amiral este un sedan de lux care îşi propune să rescrie standardele pieţei! Ce atuuri are și cum arată automobilul vă spunem chiar în cele ce urmează, iar în viitorul apropiat vă vom oferi și un articol amplu exclusiv dedicat evenimentului de prezentare.
BMW Seria 7 primește proporţiile caroseriei armonioase şi limbajul liniilor şi formelor ce crează o formă puternică şi uşoară, care ascunde dimensiunile impunătoare, printre care se află și lungimea mărită cu 9 mm, ceea ce îi permite să fie cel mai lung model construit vreodată de BMW. Înălțimea a fost mărită cu 4-7 mm, iar lățimea și ampatamentul au aceleași valori – 3070 de mm pentru ampatamentul standard și 3210 mm pentru cel în versiunea long.
Cea mai mare schimbare de design are loc la nivelul părții frontale, unde observăm două grile de aerisire mari și scoase în afară, iar blocurile optice au renunțat la celebrele „angel eyes” în favoarea unor forme noi, blocurile optice fiind lipite cu grilele în stilul noilor SAV-uri BMW. Pe partea laterală bosajele roților sunt mai umflate pentru a pune un accent mai mare pe roți cu aspect nou și pe silueta modelului, iar la posterior observăm stopurile sculptate atent, cu o multitudine de forme și cu trimiteri spre stopurile performerului BMW M4. Totodată, nu putem să nu remarcăm și forma montantului C care scoate în evindenţă curba Hofmeister și reflectă precizia tehnică cu care este construit întregul automobil.
La interior, acolo unde își vor dori să ajungă cel mai mult viitorii clienți, multe butoane au cedat locul ecranelor tactile. Germanii spun că calitatea finisajelor și a materialelor folosite a crescut, iar o parte din formele de la bord au fost modificate pentru a fi mai elegante.
În lista de elemente introduse în habitaclul lui Seria 7 se numără locurile din spate ce pot oferi un confort maxim grație sistemului Executive Lounge, cu funcţie de rabatare a scaunului pasagerului faţă pentru mai mult loc pentru locurile din spate, cu funcţie de masaj extinsă şi program Vitality, asistat de întindere pentru călătoriile lungi. Acoperişul din sticlă Sky Lounge Panorama are iluminare LED (15 000 de LED-uri vizibile pe timpul nopții), la deschiderea ușilor pasagerii sunt întâmpinați de covorul de lumini Welcome, iar suportul de smartphone are staţie de încărcare prin inducţie.
Pachetul M Sport, pachetul de design Pure Excellence şi BMW Individual Design Composition vor fi disponibile pentru noul BMW Seria 7 încă de la lansare. Acestea subliniază calităţile dinamice, eleganţa exclusivistă şi ambianţa luxoasă ale automobilului şi demonstrează posibilităţile vaste de personalizare ale automobilului.
Noul BMW Seria 7 vine cu un pachet bogat de inovaţii precum utilizarea plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) în structura caroseriei, motoarele din noua generaţie cu cele mai noi tehnologii BMW Group, sistemul hybrid plug-in pentru noul BMW 740e, sistemul de şasiu activ Executive Drive Pro – cu reglaje proactive ale trenului de rulare pe baza informaţiilor oferite de o cameră video cu vedere steroscopică şi de sistemul de navigaţie, butonul Driving Experience Control cu mod ADAPTIVE și farurile BMW cu laser – o premieră absolută pentru acest segment.
Inovațiile inovatoare ale noului BMW Seria 7 includ și extinderea sistemului iDrive pentru a include un Touch Display (ecran tactil) şi control al gesturilor BMW, precum şi Touch Command – o tabletă pentru controlul de la distanță a funcţiilor din automobil. Nou este și BMW Head-Up Display, cu suprafaţa de proiecţie cu 75% mai mare, avertizare la trafic transversal, asistare a controlului direcţiei şi al benzii, protecţie activă în caz de coliziune laterală, Surround View – vedere de jur-împrejur cu imagine 3D View, şi sistem Remote Control Parching, responsabil de parcare asistată de la distanţă.
Potrivit lui Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design:„Obiectivul principal în dezvoltarea noului automobil a fost crearea unei viziuni a luxului modern şi depăşirea aşteptărilor clienţilor. În viziunea BMW, luxul modern îşi are rădăcinile în cele mai avansate tehnologii şi atenţia la detalii extrem de fine. Această generaţie BMW Seria 7 este cea mai luxoasă, cea mai confortabilă şi – per total – cel mai bun automobil pe care l-a construit vreodată BMW în această clasă.”
Așa precum o spuneau germanii și înainte de prezentare, soluţiile BMW EfficientLightweight contribuie la reducerea masei noilor modele BMW Seria 7 cu până la 130 de kilograme faţă de generaţia anterioară. Elementul central este structura Carbon Core a caroseriei sedanului, un produs al transferului tehnologiei din dezvoltarea modelelor BMW i. Noul BMW Seria 7 este primul automobil din segmentul său care combină CFRP produs industrial cu oţel şi aluminiu. Conceptul inteligent al caroseriei utilizează această abordare a materialelor combinate pentru creşterea rezistenţei şi rigidităţii celulei pasagerilor.
În plan tehnic, noul BMW Seria 7 este disponibil inițial cu o versiune actualizată a motorului V8 benzină şi cu versiuni cu şase cilindri dispuşi în linie benzină şi diesel, din cea mai nouă generaţie de propulsoare a BMW Group. Toate motoarele sunt combinate standard cu o transmisie Steptronic cu opt trepte, şi aceasta fiind o dezvoltare nouă. Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, care poate fi comandat ca opţiune, a fost și el revizuit pentru a fi cât mai eficient.
Cum arată gama de motorizări de lansare? Avem versiunea 730d, cu propulsorul de şase cilindri în linie care dezvoltă o putere maximă de 265 de cai și un cuplu maxim de 620 de Nm, obţine în ciclul de teste UE un consum de numai 4,5 litri şi emisii de numai 119 g de CO2 per km. Următorul în listă este BMW 740e plug-in hybrid. El dispune de tehnologie BMW eDrive și este oferit atât în variantă cu ampatament mărit și tracțiune pe o punte, cât și în variantă cu ampatament mărit și tracțiune integrală.
Sistemul are cel mai mic motor din gamă, o unitate turbo cu patru cilindri în linie care are 1997 de centimetri cubi și livrează 258 de cai putere între 5000 și 6500 de rpm. Cuplul maxim al motorizării respective este de 400 de Nm și este disponibil între 1250 și 4800 de rpm. Fiind vorba despre un hibrid, unitatea cu ardere internă este asistată de un motor electric de 95 de cai putere și 250 de Nm, cele două motoare totalizând 326 de cai putere. Accelerarea de la 0 la 100 de km/h este realizată în 5,6 secunde pentru versiunea 740e, 5,7 secunde pentru 740Le și 5,5 secunde pentru 740Le xDrive. Viteza maximă este de 240 de km/h și de 120 de km/h în modul electric. Autonomia în modul 100% electric este de 40 kilometri, cu excepția variantei xDrive, care poate parcurge 37 de kilometri în acest mod. Consumul mixt variază între 2,1 și 2,3 litri la sută, în funcție de varianta aleasă, iar emisiile CO2 ale acestei variante sunt de 49 de grame pe kilometru în regim mixt.
Vârful de lanse este varianta 750i xDrive, disponibilă și cu ampatament mărit. Ea are un V8 TwinPower Turbo de 4395 de centimetri cubi și 450 de cai putere, în timp ce cuplul maxim este de 650 de Nm disponibil între 1800 și 4500 de rotații pe minut. Accelerarea de la 0 la 100 de km/h necesită doar 4,4 secunde, iar consumul mixt variază între 8,1 și 8,5 litri la sută, în funcție de varianta selectată.
Cât despre ceea ce ține de comportamentul rutier al automobilului, germanii spun că tehnologia sofisticată a şasiului, cu perfecţionări ale diferitelor detalii şi cu sisteme suplimentare de control, îmbunătăţeşte atât dinamica noii generaţii BMW Seria 7, cât şi calitatea călătoriei. Configuraţia standard include suspensie pneumatică pe ambele punţi cu reglarea gărzii la sol şi Dynamic Damper Control – control dinamic al amortizoarelor.
Totodată, îmbunătăţiri suplimentare ale confortului, dinamicii şi siguranţei sunt aduse de cea mai nouă actualizare a sistemului Active Steering, care acum poate fi în premieră comandată în combinaţie cu BMW xDrive. Acesta asigură manevrabilitate crescută la viteze mici, reducând semnificativ diametrul de bracare şi contribuie la un mai bun control la viteze mari.
Vânzările noii generații BMW Seria 7 vor demara la sfârșitul acestui an, prețurile de pornire urmând să apară puțin mai târziu. Premiera publică a limuzinei bavareze va avea loc la început de toamnă, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲