Incredibil! In Moldova se construiesc drumuri cu peste 8 milioane de lei per kilometru
adăugat 26 martie 2010, 07:51, la Economie
Unul dintre cele mai proaste drumuri din Republica Moldova, traseul Călăraşi – Orhei – Rezina, incredibil, dar este în acelaşi timp unul din cele mai scumpe drumuri reparate vreodată în Republica Moldova. Potrivit datelor studiului „Investigarea transparenţei şi eficienţei economice a utilizării Fondului Rutier al Republicii Moldova”, lansat ieri, 25 martie, de Centrul Analitic Independent Expert-Grup, pentru lucrările de reparaţie a doar 46 de kilometri din drumul R20 de pe traseul Călăraşi – Orhei – Rezina au fost alocate în cadrul unei licitaţii publice, încă în anul 2007, suma de 393 048 872 lei şi 80 bani. Cu toate acestea, lucrările nu au fost încă finalizate, iar drumul e într-o stare şi mai proastă.
Potrivit Expert Grup, o simplă ecuaţie matematică arată faptul că pentru reparaţia unui kilometru de drum, au fost alocate peste 8,5 milioane de lei, în timp ce pentru reabilitarea unui kilometru din drumul de importanţă internaţională M1, pe traseul Chişinău – Leuşeni s-au alocat doar 4,5 milioane de lei. Ţinem să menţionăm că reabilitarea presupune un proces tehnologic mult mai amplu decât reparaţia.
Curios este şi faptul că pentru reparaţia unui kilometru pe drumul local L339 dintre satele Ustia şi Molovata a costat 3,73 milioane lei, nu cu mult mai puţin decât pentru drumul M1, iar pentru construcţia unui pod în raionul Teleneşti au fost alocate două finanţări în sumă totală de peste 10 milioane lei, inclusiv printr-o decizie de guvern secretizată.
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲