Strategia de Comunicare privind Integrarea Europeană a MAEIE nu va fi un bla-bla demagogic al guvernării comuniste
adăugat 05 februarie 2008, 09:46, la Politică
La ChiÈ™inău a avut loc astăzi conferinÈ›a oficială de lansare a Strategiei de Comunicare privind Integrarea Europeană a Republicii Moldova. ConferinÈ›a a fost deschisă de viceprim-ministrul, ministrul Integrării Europene al Republicii Moldova Andrei Stratan că premisele de lansare a strategiei constau în promovarea Ideii Europene È™i popularizarea acesteia în rândul cetăÈ›enilor. De asemenea, aceasta, potrivit ministrului Stratan, va avea menirea de-a informa cetăÈ›enii despre procesul integraÈ›ionist al R. Moldova È™i instituÈ›iile din Comunitatea Europeană, despre valorile È™i standardele europene, de atingere a obiectivului de Integrare Europeană. Strategia de comunicare îÈ™i propune sensibilizarea grupurilor È›intă cu procesul de Integrare Europeană, familizarea cu standardele È™i valorile europene, rolul de conÈ™tientezare a culturii europene. În acest scop, strategie îÈ™i propune să se adreseze mass-media, sectorului de asociativ È™i mediului de afaceri, care sunt niÈ™te veritabili formatori de opinie, în vederea adresării prin intermediul acestora către publicul larg. Ministrul Stratan a adus mulÈ›umiri statului ceh, PNUD, instituÈ›iilor statului, organizaÈ›iilor non-guvernamentale naÈ›ionale, mass-media pentru rolul de elaborare a Startegiei. "Prin implementarea Srategiei de Comunicare dorim să stabilim un cadru politic È™i un sistem de coordonare È™i diseminare a informaÈ›iilor tematice despre relaÈ›iile Moldovei cu Uniunea Europeană, cât È™i despre Uniunea Europeană la general",- a afirmat în alocuÈ›iunea sa ministrul Stratan. Totodată, el a susÈ›inut că Strategia reprezintă o încercare pentru cetăÈ›enii R. Moldova. Necesitatea de derulare a unei campanii publice ce È›ine de prezentarea mediului european pentru populaÈ›ia moldovenească, familiarizarea cu cultura È™i civilizaÈ›ia Europei constituie priorităÈ›ile Strategiei. Pe de altă parte, promovarea imaginii R. Moldova în cadrul UE este un alt obiectiv al Strategiei. Strategia va stimula iniÈ›ierea de dezbateri publice la nivel sectorial, în cadrul relaÈ›iilor interumane, dar îÈ™i propune È™i informarea populaÈ›iei din stânga Nistrului despre procesul de Integrare Europeană,- a declarat Stratan. În context, ministrul a susÈ›inut că regimul separatist de la Tiraspol a instituit un monopol al mass-media utilizând toate instrumentele antidemocratice pentru a limita accesul liber la sursele de informare în masă È™i astfel manipulează opinia publică. Strategia îÈ™i propune să adopte un propriu logou, să editeze studii È™i manuale specializate, să creeze o infrastructură aferentă, să dezvolte centrele interactive de informare Europeană. De asemenea, ministrul Stratan a anunÈ›at că două evenimente majore urmează să aibă loc: ConferinÈ›a mass-media pentru Bazinul Mări Negre È™i ConferinÈ›a societăÈ›ii civile, care va avea în atenÈ›ie aspecte de comunicare È™i dialog pan-european. Prezentarea Strategiei de Comunicare cu privire la Integritatea Europeană a R. Moldova È™i a Planului de AcÈ›iuni a fost expusă de È™eful direcÈ›iei de cooperare politică cu Uniunea Europeană, Natalia Solcan, care a amntit că Strategia a fost adoptată la 22 decembrie 2007 de către MAEIE. Strategia a fost elaborată pe parcursul anilor 2006-2007. Șeful DirecÈ›iei Politice È™i Economice a DelegaÈ›iei Comisiei Europene Paolo Berizzi a vorbit despre importanÈ›a mass-mediei È™i societăÈ›ii civile în promovarea valorilor europene. Paolo Berizi a spus că MAEIE al R. Moldova depune eforturi active de promovare a valorilor europene È™i aceasta se reflectă implici prin Strategia de Comunicare. "Promovarea valorilor europene trebuie să fie făcută de mass-media, societatea civilă È™i instituÈ›iile statului", a spus funcÈ›ionarul european. Totodată, el a subliniat că valorile europene È›in de democraÈ›ie È™i de multiple drepturi, libertăÈ›i umane È™i economice. Strategia de Comunicare privind Integrarea Europeană a fost lansată la ChiÈ™inău. Unii experÈ›i consideră că în afară de- a adopta un mesaj de comunicare europeană, R. Moldova trebuie să se orienteze È™i asupra unor operări È™i modificări legislative, pornind de la principiul descentralizării È™i decodificării teritoriale. Pe de altă parte, Strategia de Comunicare s-a rezumat la un document general adoptat, care n-a enunÈ›at etapele de dezvoltare È™i nu a fost vizată ca prioritate strategică conceptul "bunei vecinătăÈ›i". Ori, "buna vecinătate" rămâne un conceprt chintesenÈ›ial al politicii europene. Potrivit vorbitorilor conferinÈ›ei, Strategia de Comunicare Europeană nu va fi un bla-bla demagogic al guvernării, ci o proiecÈ›ie concretă a "valorilor europene".
‹ înapoi la Ultimele Ştiri |
sus ▲